پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۶۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
برای خانواده‌های کوتاه مدت، روزگاری از جامعه کلنگی حرف می‌زدیم، اتمیزه سازی کرونایی خانواده‌هامان را کلنگی ساخته. بی چشم‌انداز و بی آینده و متاسفانه بی‌دوام.

شعار سال : طبق اخرین گزارش مرکز آمار کاهش هزینه‌های هتل و رستوران/ حمل و نقل / پوشاک و کفش / تفریح فرهنگ و تجهیزات خانوار درزمستان ۹۸به وضوح مشهود است. افزایش قیمت بنزین، اتفاقات زمستان ۹۸ و شیوع ویروس کرونا رفتارهای مردم را تا حدودی نسبت به تورم تغییر داده است.

اما چیزی که عجیب است کاسته شدن هزینه‌های بهداشتی است، کاهش خدمت‌رسانی بیمارستان های خصوصی به دولتی است،نکته قابل توجه افزایش چشمگیر هزینه کرد ارتباطات در سبد مصرفی بخاطر نیازهای آموزشی است، پدیده‌ای که یقینا تاثیر فرهنگی خود را داشته و در بلندمدت چشمگیر خواهد بود.

مسئله آنکه علیرغم کوچک شدن سبد خانوار در سالی که تورم ۳۶ درصدی رسمی داشته غیر خوراکی‌هایی مثل مسکن، سوخت و انرژی و خوراکی‌ای مانند نان و غلات سهم بالایی دارند. خانوارهایی که نتیجه افزایش برخی قیمت‌ها را با حذف اقلام خوراکی به ترتیب گوشت، لبنیات و خشکبار و میوه جبران می‌کنند.

برای اینده چنین خانواده و جامعه ای بیمناک باید بود.برای خانواده‌های کوتاه مدت، روزگاری از جامعه کلنگی حرف می‌زدیم، اتمیزه سازی کرونایی خانواده‌هامان را کلنگی ساخته. بی چشم‌انداز و بی آینده و متاسفانه بی‌دوام.

پی نوشت خطاب به نویسنده: ما هنوز یادمان نرفته که گفتی شروع «جنگ ۸ ساله گرامی داشت ندارد.»

س_توحیدلو

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین