پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
اخباری از وزارت جهاد کشاورزی می رسد که در صورت صحت، نشان از یک عزم جدی در خاوازی برای حرکت دادن وزاتخانه رو به جلو و تحرک به بخش کشاورزی کشور دارد.

شعار سال: در تازه‌ترین انتصاب در وزارت جهاد کشاورزی، احمدعلی کیخا نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی بعنوان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی جانشین شاهرخ شجری سرپرست این معاونت شد که این موضوع از چند بعد اهمیت دارد:

در دوران بی پولی دولت، لزوم تصدی یک فرد با توان مدیریتی بالا و دارای شخصیت و وزن سیاسی ملی جهت رایزنی و لابی با دولت برای اخذ و تحقق بودجه حیاتی است و کیخا با سابقه دو دوره نمایندگی و ریاست کمیسیون کشاورزی و نزدیکی به دولت، بهترین گزینه‌ی موجود بود.

معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی از دوران عبدالمهدی بخشنده در بسیاری از جلسات سطح یک که وزیر امکان حضور نداشت حتی حضور می‌یافت و شخصیت کیخا و احترام بزرگان دولت به او می‌تواند در این جلسات، تقویت کننده و کسب کننده منافع حداکثری وزارت جهاد کشاورزی باشد.

کیخا بعنوان رییس کمیسیون کشاورزی به تمام زیر و بم و فراز و فرود کشاورزی ایران آگاه است و با تشکل‌های کشاورزی روابط بسیار خوب و دوستانه‌ای دارد و می‌تواند حتی باعث نزدیکی تشکل‌های منتقدِ خاوازی به وزارتخانه شود.

اما دو نکته بسیار مهم، اما فرعی:

اول اینکه خاوازی با انتصاب کیخا نشان داد اعتماد به نفس سیاسی و قدرت مدیریتی دارد و اصطلاحا از مدیران کوتوله پرور نیست یعنی در خود قدرت کار کردن تیمی با بزرگان را می‌بیند نه مثل برخی وزرا که، چون خود را کوچک می‌دانند برای معاونت‌ها و مدیریت‌های زیردست خود از مدیران کوتوله استفاده می‌کنند که بتوانند آن‌ها را مدیریت کنند و در نتیجه کشور و وزارتخانه بدبخت می‌شود مثل بسیاری دیگر از وزارتخانه‌های دولت حسن روحانی.

دوم: شخصیت کیخا شخصیتی به شدت سالم، جدی، مردمی و ضد تملق گرایی و مماشات است و وی در این جایگاه می‌تواند باعث نهضتی در خدمات رسانی واقعی به بخش کشاورزی شود و جلوی بسیاری انحراف‌ها را در وزارتخانه خصوصا استان‌ها بگیرد و بعید است زیرمجموعه‌های کشوری و استانی بتوانند در هزینه کرد‌ها به راحتی او را بپیچانند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار 22 تیر    99، کد خبر:   54721، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
0
وزارت جهاد کشاورزی باید با قدرت و متخصصانه بخش کشاورزی رو اداره کنه و مدیران کارامد و کاربلد رو به کار بگیره.کشاورزی اهمیت فوق العاده ای داره .بخصوص برای ما که تحریم هستیم و امنیت غذایی خیلی استراتژیکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین