پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
مسعود اسدی رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور گفت: یکی از جدیدترین انتصابات دکتر خاوازی به نظر من می تواند رمزگشایی از دیدگاه مدیریتی وی به بخش کشاورزی باشد که در این صورت باعث امیدواری های زیادی نزد کشاورزان و فعالین بخش خواهد شد آنهم انتصاب غنی زاده به مدیرعاملی سازمان تعاون روستایی است که به نظر من، از آن سیگنالها و پیامهای خاصی قابل برداشت است.
شعار سال: احساس می کنم دکتر خاوازی با انتصاب غنی زاده پیامهای خاصی به بخش کشاورزی ارسال کرد.

رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور گفت: دکتر خاوازی پس از معرفی بعنوان وزیر جهاد کشاورزی، چندی است خانه تکانی مدیران زیرمجموعه را آغاز کرده است. در این میان، هر انتصاب برخی انتقادها، تحسین ها و نظرات کارشناسی را در پی داشته است که البته امری طبیعی می باشد.

مسعود اسدی گفت: یکی از جدیدترین انتصابات دکتر خاوازی به نظر من می تواند رمزگشایی از دیدگاه مدیریتی وی به بخش کشاورزی باشد که در این صورت باعث امیدواری های زیادی نزد کشاورزان و فعالین بخش خواهد شد آنهم انتصاب غنی زاده به مدیرعاملی سازمان تعاون روستایی است که به نظر من، از آن سیگنالها و پیامهای خاصی قابل برداشت است.

وی افزود: اولین پیام این انتصاب با توجه به سابقه خدمت غنی زاده در کمیته امداد که نه یک نهاد اقتصادی درآمدزا بلکه یک نهاد حمایتی هزینه گر است می تواند این باشد که خاوازی اعتقاد به بازگشت تعاون روستایی به آرمانهای اولیه اش یعنی کمک و یاریگری محض به کشاورزان دارد. همگان می دانند در یک دهه اخیر تمرکز بر سودآوری شرکتها بوده که البته امری طبیعی و درست است ولی از آنجا که این شرکتها درآمدهای خود را از کشاورزان باید تامین می کردند بسیاری جاها رسالت اصلی فراموش می شد و مانند یک شرکت خصوصی با کشاورزان معامله می کردند و کشاورزان متضرر می شدند. یا از برخی اقدامات از جمله ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به دلیل ریسک بالا و یا احتمال ضرر خودداری می کردند و در یک کلام بازاری عمل می کردند در حالیکه غنی زاده در کمیته امداد عادت کرده و یاد گرفته دیدگاهش حمایتی و اشتغالزایی باشد که این تفکرِ او در این جایگاه بسیار مفید و در حقیقت نوشدارو خواهد بود.

وی ادامه داد: دومین سیگنال و پیام خاوازی از نظر من می تواند بحث سلامت محوری و پاکدستی در وزارتخانه باشد که خاوازی با انتصاب غنی زاده به آن تاکید کرده است. بی تعارف سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های آن در طول تاریخ قبل و بعد انقلاب، کیف پول آسان پرداخت وزرای کشاورزی بودند و بسیاری از هزینه ها، هدیه ها و کمک های خواسته و ناخواسته که به وزارتخانه از بیرون تحمیل می شد را وزرای وقت از محل اتحادیه های زیرمجموعه تعاون روستایی که به واسطه خصوصی یا نیمه خصوصی بودنشان از نظارت دستگاههای نظارتی هم معاف هستند پرداخت می کردند، به همین دلیل معمولا افرادی توسط وزیر منصوب می شدند که گرچه انصافا به شخصه سالم و پاکدست بودند ولی انعطاف و تعامل جزو خصوصیاتشان بود ولی خاوازی با انتصاب غنی زاده با سابقه ی مدیرکلی اطلاعات یک پیام روشن داد که هدیه و کمک سفارشی و … نداریم. به هر حال بعید است شخص و یا گروه یا نماینده ای با توجه به سابقه غنی زاده و اینکه می داند یک نیروی اطلاعاتی همیشه به وزارت وصل است جرات کند خواسته نامشروعی داشته باشد. ضمن اینکه آنهاییکه در کمیته امداد کار کرده اند یاد گرفته اند از ثروتمندان بگیرند و به فقرا بدهند نه اینکه از کشاورزان فقیر بگیرند به شکم ثروتمندان و سیاسیون فاسد بریزند که این همان رسالت واقعی تعاون روستایی است وغنی زاده پرورده ی همین تفکر است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز کشور گفت: سومین پیام انتصاب غنی زاده می تواند علاقه و اعتقاد خاوازی به تشکلها و کشاورزان باشد. غنی زاده بواسطه سابقه نمایندگی مجلس بخوبی شیوه و زبان و روحیه گفتگو و تعامل با کشاورزان و تشکلهای ملی کشاورزی از نظام صنفیِ تقریبا همیشه همراه وزارت جهاد کشاورزی تا خانه کشاورزِ نیمی منتقد و نیمی حامی وزارت جهاد گرفته تا مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزیِ تقریبا همیشه منتقد وزارت جهاد کشاورزی را احتمالا می داند و یک نیروی صرفا بروکرات دولتی و بیگانه با دیالوگ با مردم و کشاورزان نیست و این فرصت لازم را برای همکاری ایجاد خواهد کرد.

مسعود اسدی گفت: به هر حال تنها گذر زمان است که نشان می دهد این تحلیل ها و پیش بینی ها صحیح است که در آن صورت باید شاهد یک بهار شکوفایی در بخش کشاورزی باشیم و یا خدای نکرده یک سراب است. ولی در کل و به شخصه بسیار خوشبین هستم به این انتصاب و پیامهای احتمالی مستتر در آن و لازم است از زحمات دکتر شیرزاد خصوصا نگاهِ بشدت استقلال گرایانه ایشان به تشکل های کشاورزی تشکر و قدردانی کنم.

وی در پایان گفت: به هر حال انتصاب غنی زاده اگر تحلیل های ذهنی من به واقعیت نزدیک باشد می تواند یکی از انتصابات خوب و منطقی خاوازی باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار:9 خرداد ۱۳۹۹، کد خبر:54297،dehghannews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین