پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تولید کاغذ از سنگ آهک، گفت: ۶ میلیارد دلار واردات با پایه معدنی به کشور انجام شده است.
شعارسال:

اسحاق جهانگیری در بازدید از مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور که صبح سه شنبه انجام شد، اظهار کرد: این مجموعه از مراکز خوب و پیشرفته کشور محسوب می شود.

جهانگیری با بیان اینکه این مجموعه از ظرفیت بالای نیروی انسانی مجرب برخوردار است، افزود: پایگاه اصلی استفاده از این ظرفیت سازمان زمین شناسی است.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان علمی و تخصصی است، اضافه کرد: این سازمان طی سال های اخیر از نظر تجهیزاتی جایگاه خوبی را از آن خود کرده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: همه سیستم های کشور باید به اطلاعات مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور متکی باشند.

وی با اشاره به اینکه باید به مجموع اطلاعات این مرکز متکی باشیم و با روشی در اختیار دستگاه ها قرار گیرد، تصریح کرد: مسیر رودخانه‌ها در کشور به خطوط اتوبان تبدیل شده، مسیر رودخانه ها باید مشخص شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام اینکه تا احیای دریاچه ارومیه کار فراوانی در پیش رو داریم، گفت: این مرکز یک سازمان پایه و بنیادی در کشور است که اطلاعات مهمی در راستای بحث های توسعه ای کشور می تواند در اختیار قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اگر اینگونه گمان می رود که باید اختیارات متناسب با این نقش برای سازمان لحاظ شود می بایست برای تحقق این مهم لایحه ای تنظیم و به مجلس ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بخش معادن از دیرباز ایرانیان فعالیت خوبی داشته است، با اشاره به اینکه تمام معادن بزرگ ایران عمدتا رخ نمان بوده و سطحی برداشت شده است، افزود: برداشت عمقی در این دسته از معادن انجام نشده است.

جهانگیری با بیان اینکه نتوانسته ایم شرکت های اکتشافی در کشور راه اندازی کنیم، گفت: شرکت قوی برای اخذ مجوز اکتشاف در کشور وجود ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این زمینه ریسک زیادی وجود دارد و شرکت های اکتشافی باید تحت پوشش قرار گیرند، گفت: ارزش گذاری معادن کار دشواری است، باید امکان خرید و فروش به وجود آید.

وی با بیان اینکه کشور از پتانسیل معدنی بالایی برخوردار است که در این راستا سازمان زمین شناسی می تواند مثمر ثمر باشد، گفت: در مقطعی قرار داریم که بحث اقتصاد مقاومتی توجه به معادن را می طلبد.  

جهانگیری با تاکید بر لزوم حفاطت از جنگل ها، تصریح کرد: ۶ میلیارد دلار واردات با پایه معدنی در کشور صورت گرفته و تولید کاغذ از سنگ آهک نکته حائز اهمیتی است که باید مد نظر قرار گیرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 23 شهریور 1395، کدمطلب:3767804 ، www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین