پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
در دوره سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در بخش معادن کشور احیا شد و تعداد ۹ معدن کوچک مقیاس نیز باردیگر راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.
شعار سال: وزارت صنعت از برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی یک‌هزار و ۲۰ معدن کوچک مقیاس خبر داد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این شمار معادن دارای پروانه بهره برداری را بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ معدن، ذکر کرد که از این رقم چهار هزار و ۴۰۰ معدن راکد یا غیر فعال محسوب می‌شوند.

برپایه جدیدترین اطلاعات وزارتخانه مزبور، اقدام کلینیکی در رابطه با یک‌هزار و ۵۳ معدن، در سطح کشور انجام شده است.

میزان استخراج مواد معدنی از معادن فعال کشور پارسال به ۴۱۰ میلیون تن رسید و امسال قرار است ۲۰ تا ۲۵ درصد به این میزان افزوده شود.

در دوره سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در بخش معادن کشور احیا شد و تعداد ۹ معدن کوچک مقیاس نیز باردیگر راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

میزان ذخایر معدنی شناسایی شده کشور حدود ۶۰ میلیارد تن است که از این رقم نزدیک به ۴۰ میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است.

ایران در بین ۱۵ کشور شاخص از لحاظ ذخایر معدنی شناسایی شده قرار دارد و انتظار می‌رود امسال حدود ۲۰ درصد به ذخایر کشور افزوده شود.

ایمیدرو آموزش‌های هدفمند برای توسعه معادن کشور به ویژه معادن کوچک را باز ۱۱ آذر ۹۸ در استان‌های مختلف به اجرا گذاشت؛ اما به دلیل کرونا، برگزاری‌ها متوقف شد؛ همچنین تصمیم بر این بود که از ابتدای ماه تیر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های باقی‌مانده برگزار شود.

  افزایش بهره‌وری از معادن
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد موضوع آموزش و در نتیجه افزایش بهره‌وری، یک نیاز ضروری در معادن کوچک مقیاس است که می‌تواند کمک موثری در تداوم تولید و کاهش قیمت تمام شده این معادن داشته باشد.

با فرآوری مواد معدنی در این معادن و در نتیجه، ایجاد ارزش افزوده در مواد خام، درآمد حاصل از فروش این معادن افزایش یافته و فعالیت اقتصادی آن‌ها رونق می‌گیرد. یکی از راهکار‌های موثر برای این موضوع، استفاده از واحد‌های فرآوری کوچک مقیاس یا واحد‌های سیار فرآوری است. در این زمینه نیز مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، زیرساخت‌های فنی و مالی لازم برای به کارگیری این واحد‌ها را در معادن فراهم کرده‌اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،  تاریخ انتشار ۲۶ تیر ۹۹،sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
برنامه وزارت صمت برای احیای معادن کوچک خیلی می تواند به ایجاد اشتغال و درآمد زایی و از سوی دیگر به توسعه مناطق کمک کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین