پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
در صورتی که اقدامات احتیاطی در استخراج از معادن صورت نگیرد می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سطح اطراف و آب‌های زیرزمینی د‌اشته باشد. استفاده از آب زیاد در معادن و فرآیندهای معدنی ظرفیت آلوده‌شدن آب‌های زیرزمینی و سطحی را افزایش می‌دهد.
شعار سال: احداث معادن می‌تواند اثرات زیست محیطی معدن در مقیاس‌های محلی، منطقه‌ای و جهانی از طریق شیوه‌های استخراج مستقیم و غیرمستقیم ایجادکند.
 
 
اثرات ناشی از آن می‌تواند سبب فرسایش حوضچه‌های زیستی، از بین رفتن تنوع زیستی یا آلودگی خاک، آب زیرزمینی و آب‌های سطحی توسط مواد شیمیایی آزاد شده از فرآیندهای استخراج معادن شود.

این فرآیندها همچنین می‌تواند بر اتمسفر و انتشار کربن نقش داشته باشد که همین امر بر کیفیت سلامت انسان و تنوع زیستی تاثیر خواهد گذاشت.
 
شرکت‌های معدنی برخی از کشورها موظف‌اند تا رعایت قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی را در اولویت‌های خود قرار دهند تا از بازگشت منطقه معدنی به حالت اولیه خود اطمینان حاصل کنند.

فرسایش دامنه‌های کوه‌‌ها، ایجاد زباله‌های معدنی، سدهای باطله و لجن‌های حاصل از زهکشی‌ها به نهرها و رودخانه‌ها می‌تواند به صورت قابل توجهی در محیط‌زیست مناطق اطراف تاثیر گذارد. به عنوان مثال معدن بزرگ Ok Tedi در پاپوا گینه نو است.
 
استخراج از این معدن که در یک منطقه بیابانی واقع شده است سبب شده که اکوسیستم و سکونتگاه بومیان آنجا از بین برود. همچنین استخراج از معدن در مناطق زراعی نیز می‌تواند به از بین رفتن تولید محصولات زراعی و یا حتی چرای دام منجر شود.


اثرات زیست‌محیطی بر آب‌های زیرزمینی

در صورتی که اقدامات احتیاطی در استخراج از معادن صورت نگیرد می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سطح اطراف و آب‌های زیرزمینی د‌اشته باشد. 
 
استفاده از آب زیاد در معادن و فرآیندهای معدنی ظرفیت آلوده‌شدن آب‌های زیرزمینی و سطحی را افزایش می‌دهد.
 
روان‌آب‌های حاوی مواد شیمیایی که در اثر معدن‌کاری ایجاد شده است می‌تواند به از بین رفتن پوشش‌های گیاهی مناطق اطراف آن منجر شود. و بدترین اتفاق ممکن این است که این روان‌آب‌ها به سمت جنگل‌ها سرازیر شود.

آب‌شناسان و زمین‌شناسان اندازه‌گیری‌های دقیقی به منظور میزان آلودگی آب‌هایی که در اطراف معدن وجود دارد انجام می‌دهند.
 
در قوانین و مقررات فدرال و ایالتی امریکا محدودیت‌های برای اپراتورهای معدنی ایجاد می‌کنند و آنها را مکلف می‌کنند تا نسبت به رعایت استاندارد حفاظت آب‌های سطحی و زیرزمینی اقدامات لازم را انجام دهند. بهترین روش برای استخراج غیرسمی در فرآیند استخراج بهره‌گیری از روش بیولیچینگ است.

انحلال و انتقال فلزات سنگین توسط رواناب و زیرزمینی نمونه دیگری از مشکلات زیست محیطی در معدن است و این اتفاقات را می‌توان در معدن Britannia و یک معدن سابق مس در ونکوور بریتیش کلمبیا و منطقه معدنی Tar Creek که یک معدن متروکه در پیچر اوکلاها که هم‌اکنون در منطقه حفاظت محیط‌ زیست Superfund است مشاهده کرد. این مناطق از آلودگی فلزات سنگین رنج می‌برد به نحوی که این معادن حاوی فلزات سنگین محلول مانند سرب و کادمیوم هستند که با نشت آن به آب‌های زیرزمینی محلی باعث آلوده‌شدن آن شده‌اند.
 
همچنین انباشت ضایعات ذرات معدنی نیز می‌تواند مشکل ایجاد کند زیرا که با یک جریان باد می‌تواند از جایی به جای دیگر انتقال یابد. به عنوان مثال این اتفاق در معدن متروکه مس Skouriotissa در قبرس روی داد. تغییرات محیطی مانند گرم شدن کره زمین و افزایش فعالیتهای معدن می‌تواند به افزایش محتوای فلزات سنگین و رسوبات آن کمک کند.

غلظت فلزات سنگین با فاصله از معدن کاهش یافته و میزان اثرات آن بر تنوع زیستی رابطه مستقیمی با این الگو دارد.
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری گسترش نیوز ،تاریخ انتشار:  26 تیر 1399،کدخبر:  110288 ، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
0
مسئله آب در کشاورزی خیلی مهمه و مسئله آلودگی خیلی می تونه عواقب جبران ناپذیری برای سلامت مردم داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین