پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۲۸۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کامران ندری با بیان اینکه بعید است نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان برگردد، گفت: بازار سرمایه ۱.۵ میلیون نفر از نیروی کار کشور را از جریان اقتصاد وارد دلال‌بازی کرده است.
شعار سال : کامران ندری، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: یک بخشی از گرانی دلار به سیاست‌های نادرست اقتصادی برمی‌گردد مانند کاهش نرخ سود سپرده و وضعیت عجیب و غریب بازار سرمایه.

وی بیان کرد: بازار سرمایه در شرایط کنونی هم موجب تورم شده و هم به تولید ضربه زده است! براساس آمار‌های مرکز آمار، نرخ مشارکت نیروی کار کاهش یافته و این باعث شده خیلی‌ها کار خود را رها کنند و دنبال سفته‌بازی بروند. بانیان این اشتباه الان ساکت شده‌اند در حالی که سهم این‌ها در التهابات اخیر بالا است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: از این‌ها که بگذریم به عوامل خارجی یعنی تحریم‌ها و کرونا می‌رسیم که به تصمیمات اشتباه داخلی دامن زده است. بعید است نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان برگردد. اگر این ۲۰ میلیارد یورو ارز صادراتی که برنگشته به کشور بازگردد تازه می‌توان به نرخ حدود ۲۰ هزار تومانی دلار امیدوار بود.

کامران ندری افزود: یک تلقی اشتباه در بین مسئولین این بود که بازار سرمایه ضربه‌گیر نقدینگی است. این در حالی است که بازار سرمایه به خودی خود یک نوع نقدینگی (m ۳) را تولید می‌کند و این مسئله هم عوارض تورمی خود را دارد. یک لطمه دیگر بازار سرمایه در شرایط کنونی هم این است که ۱.۵ میلیون نفر از نیروی کار کشور را از جریان اقتصاد وارد دلال‌بازی کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ۹۰ اقتصادی، تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۰eghtesadi.com /۲۱۳۲۸۷۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
دولت با همین نرخ ارز می تونه فقط بودجه رو پرداخت کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
دولت از بورس، بنزیل، گپ دلار و هزار چیز دیگه پول رو از ملت میگیره میزاره تو جیب خودش ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین