پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
مربی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: ای‌کاش اتفاقی که برای منصوریان در استقلال افتاد برای مجیدی رخ ندهد و باشگاه همه جوره پای او بایستد.
شعار سال: آتیلا حجازی با وجود اینکه دیگر در ایران زندگی نمی‌کند، اما با دقت و موشکافانه وقایع فوتبال ایران به ویژه استقلال را زیر نظر دارد. فرزند ارشد مرحوم ناصر حجازی، این روز‌ها کاملا از فضای فوتبال دور است، اما این دلیل نمی‌شود که او از حال و هوای استقلال و آنچه بر فرهاد مجیدی می‌گذرد، بی‌خبر باشد. حجازی معتقد است باشگاه استقلال نباید مجیدی را تحت فشار و استرس بگذارد و حتما باید به او فرصت داده شود، چون فرهاد این پتانسیل را دارد که بتواند روز‌های خاطره انگیزی را در استقلال رقم بزند.

حرف‌های خواندنی آتیلا حجازی، که خودش هم مربی فرهاد مجیدی بوده، با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا را در ادامه می‌خوانید.

از اوضاع این روز‌های استقلال شروع کنیم. وضعیت تیم سابق‌تان را چطور می‌بینید؟

درست است از فوتبال دور هستم، اما هر آنچه مربوط به استقلال باشد را پیگیری می‌کنم. وضعیت این روز‌های استقلال به گونه‌ای است که نه می‌توان گفت وضعیت خوب است نه بد. استقلال در شرایطی معمولی قرار دارد که البته می‌توانست از این بهتر باشد، اما ماجرای کرونا و اتفاقاتی که در اولین بازی تیم بعد از تعطیلات اتفاق افتاد مقداری روی روند استقلال تاثیر گذاشت به ویژه آن داوری عجیب در اهواز و اخراج مجیدی که استقلال را چند روز به حاشیه برد. در بازی با سایپا هم استقلال مستحق پیروزی بود، اما در آن بازی عدالت فوتبال رعایت نشد. خوشبحتانه برد مقابل صنعت‌نفت به همراه بازی خوبی که از تیم دیدیم اتفاق خوبی برای استقلال بود و تیم را تا حدودی به آرامش برد. استقلال این پتانسیل را دارد که امسال سهمیه آسیایی بگیرد و به شرطی که خواسته‌های کادر فنی برآورده و تیم تقویت شود می‌تواند سال آینده قهرمانی لیگ را به‌دست آورد.



با اینکه استقلال وضعیت بدی ندارد، اما مدام بحث کنار رفتن فرهاد و انتخاب جانشین برای او مطرح می‌شود.

متاسفانه همینطور است که می‌گوئید. این رفتار‌ها اصلا درست نیست، چون فرهاد از سرمایه‌های استقلال است و حتما باید از او حمایت شود. اگر قرار باشد هر کسی را بیاوریم بخواهیم با دو نتیجه بد برکنارش کنیم هیچ اتفاق خوبی برای استقلال رخ نخواهد داد. نمی‌دانم چرا باشگاه‌های ما که دم از حرفه‌ای بودن می‌زنند در این مساله باشگاه‌های بزرگ اروپایی را الگوی خود قرار نمی‌دهند که سال‌ها با یک مربی کار می‌کنند و به مربیان جوان فرصت می‌دهند.



انتقادی که به فرهاد مجیدی وجود دارد بی‌تجربه بودن اوست. با توجه به شناختی که از نزدیک از او داری این نقد را قبول می‌کنی؟

این حرف اصلا درست و حرفه‌ای نیست. فرهاد بازیکنی است که سال‌ها خارج کشور بوده و با مربیان بزرگی کار کرد. ذات فوتبال یکی است و مربیگری و بازیگری تفاوت چندانی با هم ندارند. مربیگری هم اصلا چیز پیچیده‌ای نیست. یعنی فرهاد باید صبر می‌کرد تا موهایش مانند رنگ دندان‌هایش شود بعد سرمربی استقلال می‌شد؟ در دنیا می‌بینیم سرمربیان جوان در بالاترین سطح مربیگری می‌کنند و چنین نقدی هم به آن‌ها نمی‌شود. بازیکن بزرگ گرم و سرد چشیده بی‌تجربه نیست، چون فوتبال را می‌شناسد. مگر همه مربیان از اول باتجربه بوده‌اند؟ مگر یحیی گل‌محمدی، جواد نکونام و مهدی تارتار مربیان جوانی نیستند؟ اما می‌بینیم به آن‌ها اعتماد شده و حمایت شده‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند. مربیان جوان حتما باید حمایت شوند و باید خودشان را هم به علم روز مجهز کنند. خوب است در کنار مربیان جوان از تمرین دهنده خوب خارجی استفاده کنیم، چون در فوتبال حرفه‌ای وظیفه سرمربی مدیریت و نظارت است.

به نظر شما فرهاد می‌تواند در استقلال موفق شود؟

حتما موفق می‌شود. فرهاد بازیکن بزرگی بوده و با علم روز دنیا هم آشناست، اما باید حمایت شود. مگر او سرمایه استقلال نیست پس چرا با یکی، دو بازی نتیجه نگرفتن حرف از رفتن او و آمدن مربی جدید می‌شود؟ فرهاد سرمایه بزرگ استقلال است و خوب نیست سرمایه استقلال را بسوزانیم. بلایی که سر علیرضا منصوریان آوردیم را سر فرهاد مجیدی نیاوریم و پای او بایستیم. واقعا جای تعجب دارد چرا این اتفاقات به‌طور مکرر در باشگاه استقلال رخ می‌دهد و همواره یک نام کاندیدای سرمربیگری در استقلال می‌شود و آلترناتیو همه مربیان؟ پس باشگاه استقلال کی قرار است پای سرمربی خود بماند و از او حمایت کند؟

فکر می‌کنی چرا باشگاه استقلال هیچ‌وقت از مربیان خود به درستی حمایت نمی‌کند؟

واقعا دلیل این موضوع در سالیان گذشته برایم روشن نشده است. فقط می‌توانم این را بگویم که ای‌کاش اتفاقی که برای منصوریان در استقلال افتاد برای فرهاد رخ ندهد و باشگاه همه جوره پای او بایستد. حتی با فرهاد قرارداد ۵ ساله نوشته شود و از او برنامه و چشم انداز ۵ ساله بگیرند. وقتی مدام بحث انتخاب یک مربی دیگر و برکناری مطرح شود آن مربی با چه امید و دلگرمی کار کند؟ متاسفانه این شرایط همیشه در استقلال وجود داشته و از قدیم هم همینطور بوده است. امیدوارم فضا به گونه‌ای برای فرهاد مهیا شود که بتواند در آرامش و بدون استرس کار کند، چون او از جنس استقلال است و نباید سرمایه‌ای به این مهمی را بسوزانیم.

این بحث حمایت نشدن و جانشین تراشیدن برای مرحوم ناصر حجازی هم پیش آمد.

اتفاقاتی که برای پدر من در دوران مربیگری‌اش در استقلال رخ داد واقعا در فوتبال ایران استثناست. باور کردنی نیست یک باشگاه در هفته دوم مسابقات به مربی‌اش اولتیماتوم بدهد و به دنبال پیدا کردن جانشین برای او باشد، اما این اتفاق برای پدر من رخ داد. ناصرخان در مجموع دو فصل سرمربی استقلال بود و فرصتی که به بقیه مربیان داده شد هرگز قابل مقایسه با پدر من نیست.

تصمیمی برای بازگشت به فوتبال ایران نداری؟

چرا اتفاقا علاقه زیادی به مربیگری در فوتبال دارم و دانش کافی در این زمینه را هم کسب کرده‌ام، اما خودم هم دلیل نبودنم در فوتبال ایران را نمی‌دانم. حتما افرادی هستند که از من برتر هستند و شایستگی بیشتری دارند! البته پیشنهادی برای بازگشت به فوتبال ایران دارم و فعلا مشغول بررسی آن هستم. اگر بستر مهیا باشد حتما مربیگری در ایران را ادامه خواهم داد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1399 ، کدخبر: 1032244  ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین