پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
در حالی که ساعت کاری ادارات استان بوشهر در هفته جاری کاهش یافته بود، به خاطر مصرف بالای برق در استان، ساعت کاری ادارات در هفته آینده با کاهش بیشتری روبرو شد.

شعار سال: استان بوشهر روزهای گرمی را سپری می‌کند و شاهد روند افزایش دمای هوا و همچنین شرجی شدن و افزایش رطوبت در نقاط مختلف استان هستیم.

این افزایش دما و رطوبت هوا باعث شده است تا مردم استفاده بیشتری را از وسایل سرمایشی داشته باشند و همین امر سبب افزایش مصرف برق در سطح استان شده است.

این وضعیت گرما در استان تداوم دارد و بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش جریانات گرم و مرطوب جنوبی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

ساعت کاری ادارات استان بوشهر در این هفته با کاهش روبرو شده بود و با افزایش مصرف برق برای روزهای ابتدایی هفته آینده باز هم شاهد کاهش ساعت کاری ادارات خواهیم بودبیشترین میزان مصرف برق در استان بوشهر مربوط به دستگاه‌های سرمایشی خصوصاً کولرهای گازی است که مصرف برق بسیار زیادی را دارند.

یکی از راهکارهای کاهش مصرف برق در استان بوشهر، کاهش ساعت کاری ادارات بوده است که در این هفته از ساعت شش و نیم تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه تعیین شده بود ولی برای روزهای ابتدایی هفته آینده باز هم شاهد کاهش ساعت کاری ادارات خواهیم بود.

وضعیت قرمز مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به افزایش مصرف برق در استان اظهار داشت: در ۸۰ درصد شهرستان‌های استان وضعیت مصرف برق قرمز شد.

اردشیر مذکوری با اشاره به افزایش دمای استان به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد خاطرنشان کرد: یکی از عوامل افزایش مصرف برق در استان همین افزایش دمای هوا است که وسایل سرمایشی بیشتری وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه وسایل خنک‌کننده و سردکننده از جمله کولرهای گازی بیشترین میزان مصرف برق را دارند تصریح کرد: مصرف برق در عسلویه و جم در وضعیت زرد است و در شهرستان‌های دیر، بوشهر، کنگان، دشتستان، تنگستان، دشتی، دیلم و گناوه در محدوده قرمز است.

لزوم کاهش ۱۰ درصدی مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر ادامه داد: پیک بار مصرف برق استان بوشهر هزار و ۹۲۸ مگاوات است که با افزایش دما در مردادماه به بیش از دو هزار و ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.

وی مهمترین راهکار را همکاری و مشارکت مردم برای کاهش مصرف برق دانست و اضافه کرد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط مشترکین شاهد عبور این وضعیت خواهیم بود.

مذکوری با تاکید بر مدیریت مصرف از سوی مشترکان برق استان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خاموشی‌ها نیاز است که مصرف بهینه برق در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ساعت اوج مصرف برق را بین ۱۳ تا ۱۷ عنوان کرد و افزود: مردم دمای وسایل سرمایشی خود را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند تا شاهد کاهش مصرف باشیم.

لزوم مشارکت مردم در مدیریت مصرف

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر نیز اظهار داشت: این روزها با گرم‌تر شدن هوای استان شاهد افزایش مصرف برق در استان هستیم که باید مدیریت مناسب در این زمینه انجام شود.

حسن ابراهیمی یکی از راهکارهای عبور از این وضعیت را کاهش ساعت کاری ادارات دانست و خاطرنشان کرد: مردم در مدیریت مصرف برق مشارکت لازم را داشته باشند و خصوصاً در ساعات اوج مصرف، به این موضوع توجه کنند.

کاهش مجدد ساعت کاری ادارات

وی ادامه داد: ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی بنا به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده از ساعت شش و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ تعیین می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان بوشهر با توجه به اهمیت موضوع و صرفه‌جویی حداکثری در مصرف برق باید نسبت به تعطیلی کامل ادارات در ساعت اعلام‌شده اقدام کنند.

مصرف برق در استان بوشهر مسیر افزایشی گرفته است و می‌طلبد که علاوه بر کاهش ساعت کاری ادارات، شهروندان نیز مصرف برق را مدیریت کنند.

استفاده همزمان از چندین کولر گازی در منازل باعث می‌شود که شاهد اوج‌گیری مصرف برق باشیم و همین موضوع می‌تواند عاملی برای خاموشی‌های نوبتی در شهرها و روستاها شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1399، کد خبر:4980632،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین