پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
ساحل بندرگناوه بار دیگر در یک ماه اخیر به دلیل آلودگی گسترده به لکه‌های نفتی پاکسازی شد.
شعار سال: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه روز دوشنبه اظهار داشت: لکه های نفتی در ساحل گناوه که روز به روز بر حجم آن افزوده می‌شود پیش از این در چندین نوبت پاکسازی شده بود اما بار دیگر این آلودگی‌ها با حجم گسترده‌ تر نسبت به قبل به خشکی رسید که با همکاری و مشارکت حفاظت اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر، اداره محیط زیست و شهرداری پاکسازی شد.

کامبیز عبدالهی افزود: لکه‌های نفتی که حالت تخمیری دارد بخش وسیعی از ساحل این شهرستان را بیش از قبل دربرگرفته است که علاوه بر خسارت و آسیب به محیط زیست و آبزیان دریایی سلامت مردم این منطقه و گردشگران را نیز به خطر می‌اندازد.

وی اظهارداشت: پاکسازی ساحل گناوه با اولویت نقطه‌ای که مردم این شهرستان و گردشگران اوقات فراغت خود را سپری و به شنا می پردازند به وسعت سه کیلومتر متر متمرکز شده‌است.

وی با گله‌مندی از حضورنیافتن شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه در این مرحله از عملیات پاکسازی ساحل گناوه گفت: باوجود پیگیری‌های بعمل آمده اما این شرکت‌ها در این مرحله از پاکسازی همکاری نکردند.

عبدالهی افزود: هنوز علت آلودگی نفتی سواحل این شهرستان مشخص نشده اما نمونه‌برداری از نقاط آسیب دیده برای ماهیت و نوع مواد انجام و به مرکز استان بوشهر ارسال شده‌است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: به منظور رصد آلودگی نفتی ساحل این شهرستان، پایش هوایی با پرواز یک دستگاه پرنده هوایی جایروپلین توسط اداره کل بندرودریانوردی استان بوشهر در روز جمعه هفته گذشته انجام شد.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه‌های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم و خسارت به محیط زیست دربر داشته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و مسیر اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399، کد خبر: 83901850،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Ukraine
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
محیط زیست جزء سرمایه هایی است که اگر بهش توجه نشه می تونه خیلی عواقب جبران ناپذیری داشته باشه . بخصوص در مورد اکوسیستم دریا که واقعا پیچیده و زیان بار هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین