پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
نایب رئیس شورای شهر جزیره خارگ گفت:مشکلات تردد مردم جزیره خارگ از سوی مسئولان برطرف شود.

شعار سال: مهدی بخشی، اظهار داشت: متاسفانه حدودا پنج سالی می شود قانونی مغایر با آزادی ایاب و ذهاب مردم جزیره خارگ با عنوان طرح امنیتی که مفاد آن نیز مشخص نیست در بین مسئولانی که ظاهرا اطلاعی از شرایط جزیره نداشته اند تصویب و به بخشداری این جزیره ابلاغ شده است.

وی افزود: این لایحه باعث اعتراض شدید اهالی جزیره خارگ شده و کارت بومی شهروندان را از بدو ورود به جزیره از آنها گرفته و مدت ها باید در بین اداراتی از جمله بخشداری و اداره اطلاعات پاس کاری کرده تا نسبت به صدور کارت یا برگه تردد که به هیچ وجه زیبنده مردم زجرکشیده جزیره  نیست اقدام کنند.

نایب رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: همچنین به بستگان درجه یک شهروندان این جزیره از جمله پدر و مادر، دختر، پسر یا داماد خانواده که قبلا با احراز هویت کارت بومی تعلق می گرفت، در حال حاضر کارت تعلق نمی گیرد.

بخشی عنوان کرد: مدتی است شهروندان خارگ حق دعوت از اقوام و بستگان خود به جزیره را ندارند و برگه مهمان از طریق بخشداری برای آنها صادر نمی شود، حال اینکه شرکت های مستقر در خارگ روزانه تمامی پرسنل و نیروهای خود را بواسطه برگه تردد  به جزیره منتقل می کنند و هیچ مانعی برای این شرکت ها وجود ندارد و تنها تردد مردم بومی مشکل دارد. که این اتفاقات باعث شده شایعاتی در بین مردم به وجود بیاید که مسئولان خواهان بیرون کردن و یا مهاجرت اجباری مردم جزیره از محل سکونت شان هستند.

وی گفت: اعضای شورای شهر به این موضوع بارها اعتراض کرده اند ولی از سوی مسئولان جزیره تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و تغییری در وضعیت و اصلاح طرح امنیتی مشاهده نشده است.

بخشی تصریح کرد: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خارگ نیز چندین بار به این طرح و نارضایتی مردم اعتراض داشته اند که ظاهرا تاثیری در روند این مفاد نداشته است.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم و نایب رئیس شورای شهر خارگ از مسئولان امنیتی، نماینده سیاسی دولت در خارگ و همچنین استاندار محترم درخواست می کنم در اسرع وقت نسبت به حل این مشکل بزرگ اقدام و مشکل فوق را قبل از حاد شدن رفع کنند.

بخشی در پایان افزود: از تمامی مردم جزیره خارگ عذر خواهی می کنم که تردد اعضای خانواده‌هایشان به زادگاه شان  از آنها دریغ شده است. به آنها قول می دهم در صورت حل نشدن این مشکل به بالاترین مقامات کشوری مراجعه خواهم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۹۹، کد خبر: ۱۰۴۴۴۴۲، www.ilna.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین