پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۳۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه با بیان اینکه بسیار زود برای جمع آوری آلودگی نفتی اقدام کردیم، گفت: در زمین‌های کشاورزی و منابع آبی آلودگی نفتی سرایت نکرده است.

شعار سال: کامبیز عبدالهی اظهار داشت: با دریافت گزارشات مردمی مبنی بر آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون» شهرستان گناوه در روز چهارشنبه بلافاصله با همراهی کارشناسان این اداره با حضور معاون عمرانی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط در محل حضور یافتیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: این آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون» در نزدیکی روستای چم شهاب و محمدصالحی بخش مرکزی شهرستان گناوه مشاهده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش آن و یافتن منشأ آلودگی آغاز شد.
وی بیان کرد: بلافاصله برای تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان با معاون عمرانی فرمانداری شهرستان و همچنین حضور نیرو‌های شرکت نفت و گاز گچساران در منطقه هماهنگی شد که همراه با ابزار لازم برای مهار این آلودگی در محل حضور یافتند.
عبدالهی ادامه داد: در این عملیات به منظور پیشگیری از گسترش آلودگی‌ها و ورود آن به دریا در سه نقطه بوم گذاری انجام شد و جست و جو برای یافتن منشأ آلودگی آغاز، ولی به دلیل تاریکی هوا ادامه کار به روز پنج شنبه موکول شد.

وی گفت: در ادامه عملیات صبح (پنج شنبه) همراه با نیرو‌های نفت و گاز گچساران پایش زمینی و هوایی منطقه آلودگی انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه پیرامون علت این آلودگی نفتی بیان کرد: با پایش هوایی و زمینی انجام شده مشخص شد که شکستگی لوله‌های نفتی واقع در منطقه گلخاری در تاریخ ۱۱ دی ماه رخ داده که این شکستگی توسط شرکت نفت مهار، اما پاکسازی لکه‌های نفتی ناشی از نشت لوله‌ها به خوبی انجام نشده و با توجه به بارندگی‌های اخیر لکه‌های نفتی باقی مانده از این نشتی با آب در بستر دره فصلی به سمت روستا‌های چم شهاب و محمد صالحی جاری شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ماشین آلات شرکت نفت و گاز گچساران در محل آلودگی مستقر هستند و نفت‌های جمع شده پشت بوم‌ها را به تلمبه خانه گره منتقل می‌کنند که پس از جمع آوری لکه‌های نفتی، خاک‌های آلوده نیز جمع آوری خواهد شد تا به این تلمبه خانه منتقل شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با انجام اقدامات به موقع هیچ گونه آلودگی ناشی از این لکه‌های نفتی وارد دریا نشده و به اراضی کشاورزی اطراف نیز سرایت نکرده و فقط در بستر دره فصلی بوده که عملیات جمع آوری آن تا پاکسازی کامل ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۶۳۹۷، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
پول نفت به اين بوشهري هاي عزيز نميرسه اما ضرر هاش و كثيفي ساحل هاش كرور كرور!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
بندر گناوه همیشه در زمینه زیست محیطی بدبخت و بیچاره بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین