پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
مرمت و بازسازی قلعه تاریخی شهرآب در بافت تاریخی روستای شهرآب از توابع شهر زواره اردستان پس از ۶۰ سال آغاز شد.

شعار سال:رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان گفت: این قلعه تاریخی در دهه ۴۰ بر اثر جاری شدن سیل، تخریب و پس از آن بخش‌های از این قلعه تاریخی در بخش غربی نیز در دهه ۵۰ خورشیدی بر اثر خشک‌سالی و نابودی باغ‌های اطراف قلعه به تدریج تخریب شد.
مهدی مشهدی با بیان اینکه این قلعه تاریخی دارای مالکیت خصوصی است افزود: با توجه به متروکه شدن قلعه "شهرآب"، این مکان به تدریج به محل دفن زباله‌های مردم روستا تبدیل شده بود.
وی گفت: به همت میراث فرهنگی و بخشداری زواره، نشستی با حضور مالکان متعدد این قلعه توافق شد تا مالکان خصوصی این قلعه ۳ هزارمتر مربع از بخش تاریخی قلعه به دهیاری روستای "شهرآب" و یا اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان واگذار کنند.
همچنین براساس توافق‌های دیگری که انجام شده، مالکان قلعه در هفته‌های گذشته اقدام به تخلیه زباله و نخاله ساختمانی از بخش‌های ویران این قلعه با نظارت این اداره کردند، که تصاویر آن به اشتباه با عنوان "تخریب مجدد قلعه شهرآب" در فضای مجازی منعکس شد.
مشهدی افزود :درحال حاضر طرح مرمت ۴۰ خانه تاریخی در کنار مرمت بافت تاریخی شهر زواره در دستورکار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان قرار دارد .

وی گفت: طرح مرمت این قلعه تاریخی نیز پس از نزدیک به ۶۰ سال، تدوین شده، و پس از مرمت اضطراری و رفع خطر از آن، با تشویق سرمایه‌گذاران، این قلعه تاریخی به یک مجموعه گردشگری تبدیل می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1399، کد خبر:2773450،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین