پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۹۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
اگر تعویقی اتفاق بیفتد تصمیم ستاد کرونا است و اعلام می‌کنیم و اگر تغییر اتفاق نیفتد که طبق روال قبل برگزار می‌شود. 

شعار سال:  ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون دکتری سال ۹۹ در جمع خبرنگاران با ارائه آمار داوطلبان آزمون گفت: تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت‌نام کردند که ۴۴ درصد زن و ۵۶ درصد آنها مرد هستند و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر کمتر است.

وی افزود: آزمون امروز برگزار شد و کارنامه اولیه آن نیز دهه اول شهریورماه منتشر می‌شود و داوطلبان در دهه دوم شهریور می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

خدایی درباره چگونگی برگزاری آزمون‌های سراسری و کارشناسی ارشد گفت: سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون‌هاست و تصمیم درباره برگزاری یا عدم برگزاری از سوی ستاد مقابله با کرونا گرفته می‌شود، ما تابع تصمیمات ستاد هستیم.

خدایی در ادامه اظهار داشت: در کشور با ویروس کرونا مواجه هستیم و همه راجع به کنکور و مسائل آن اظهار نظر می‌کند. اما برای ما اجرای قانون مهم است و اگر ستاد تصمیم بگیرد تاریخ آزمون‌های دیگر هم تغییر می‌کند البته برگزاری کنکور سراسری ساده‌تر از آزمون دکتری است. 

خدایی اضافه کرد: متوسط افراد دکتری حاضر در هر حوزه ۴۰۰ نفر است ولی در کنکور در ۴۰۰ شهر و ۴۰۰ نقطه برگزار و تراکم داوطلب در حوزه ماه در آزمون سراسری کمتر از ۱۵۰ نفر است.

خدایی اضافه کرد:  ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در کنکور سراسری امسال داریم اجرایی شدن آن خیلی برای ما مشکلی ندارد زیرا جمعیت پراکنده است. 

او در ادامه اظهار داشت: اگر تعویقی اتفاق بیفتد تصمیم ستاد کرونا است و اعلام می‌کنیم و اگر تغییر اتفاق نیفتد که طبق روال قبل برگزار می‌شود. 

خدایی درباره قرنطینه طراحان سوال بیان داشت: خود استاد قرنطینه نمی‌شود ولی ۴۰ نفری که سوالات را چاپ می‌کنند از اسفند‌ماه در قرنطینه‌اند. 

خدایی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مصاحبه آزمون دکتری برای داوطلبان به صورت مجازی است و نیازی به حضور داوطلبان نیست.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: ۹۱۲ هزار ظرفیت سوابق تحصیلی داریم و حدود ۲۰ درصد ظرفیت روزانه و ۵۰ درصد ظرفیت نوبت دوم شبانه هستند. 

رئیس سازمان سنجش افزود: البته در رشته‌های علوم پزشکی رقابت سنگین است و جایگزینی برای پزشکی نداریم که طبیعتا باید آزمون برای این رشته‌ها برگزار شود.

 

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، به تاریخ: ۹ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۳۹۹۰۵۰۸۰۰۱۰۶۰، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین