پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۰۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
آزمون دکتری ۹۹ بعد از ۵ بار لغو شدن فردا برگزار می‌شود، داوطلبان برای حضور در این آزمون باید نکاتی را رعایت کنند.
شعار سال : فردا آزمون دوره دکتری ۹۹ با حضور ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب برگزار می‌شود. از آنجایی که در دوره همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان به سر می‌بریم این آزمون با تمهیدات خاصی برگزار می‌شود.

به داوطلبان توصیه شده که برای حضور در حوزه امتحانی زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کنند تا بتوانند در موعد مقرر در حوزه امتحانی حاضر شوند. داوطلبان برای پیشگیری از تجمع حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

بازگشایی زودهنگام حوزه‌های امتحانی

همچنین مقرر شده در صورتی که داوطلبان با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی بوس و یا سواری ون) جابجا می‌شوند، صندلی‌ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده می‌شود.

همچنین برای مساعدت با داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی داوطلبان، درب حوزه‌های امتحانی زودتر و از ساعت ۶:۳۰ صبح باز می‌شود.

داوطلبان باید هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند. همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

به تعداد کافی سطل زباله (ترجیحاً دارای درب پدالی با پا) در قسمت ورودی و خروجی حوزه و همچنین مسیر‌های پرتردد، در سالن‌ها و یا کلاس‌های محل برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است.

تحویل دفترچه‌های سوال به داوطلبان

عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته‌های سؤال و پاسخنامه، از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و مرتب دست‌های آن‌ها ضد عفونی می‌شود. دفترچه‌های سؤال و پاسخنامه، درجلسه آزمون به داوطلب تحویل داده می‌شود و روی زمین قرار نمی‌گیرد.

استفاده از پدالکلی در زمان اخذ اثر انگشت

مسئول اخذ اثرانگشت از داوطلبان، ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می‌کند و بعد از اخذ اثر انگشت از هر داوطلب، یک پدَ الکلی (که توسط سازمان به حوزه‌ها ارسال شده است) را برای ضدعفونی دست‌ها، به داوطلب تحویل می‌دهند.

درنظر گرفتن محل مجزا برای افراد مشکوک به کرونا

محل‌های مجزا در هر حوزه جهت برگزاری آزمون برای داوطلبانی که دارای علائم مشکوک به بیماری هستند پیش بینی شده است.

آزمون داوطلبانی که براساس خوداظهاری در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، دارای بیماری قطعی کرونا هستند، در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صرفاً در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا، خواهد بود.

در حوزه‌های امتحانی سعی شده که از مواد ضدعفونی کننده غیرآلرژیک استفاده شود تا مشکلی برای داوطلبان و عوامل اجرایی به وجود نیاید. سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی‌ها با فاصله اجتماعی مصوب از هم، چیده شده است.

در حوزه‌های امتحانی با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره‌ها و ... اندیشیده شده است.

ورود به حوزه امتحان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامت‌گذاری شده است و داوطلبان باید روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

حوزه و همه تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می‌شود. همچنین پاکسازی و گندزدائی مخازن اصلی و فرعی سؤالات در استان‌ها و شهرستان‌ها، با نظارت نمایندگان تام الاختیار و حفاظت آزمون استان‌ها، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می‌شود.

آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در هر استان، درمانگاه‌های شهرستان در وضعیت آماده باش هستند.

عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت. همچنین نسبت به سال گذشته تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمون‌ها، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

بازرسی بدنی در حوزه‌ها توسط یک نفر که لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس پوشیده صورت می‌گیرد. اشیاء و سطوحی که اغلب لمس هستند نظیر صندلی‌ها، دستگیره در‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... قبل از ورود داوطلبان تمیز و ضدعفونی شده است.

عدم تحویل لوازم اضافه داوطلبان

حوزه‌های آزمون وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه را تحویل نمی‌گیرند، بنابراین توصیه شده که داوطلبان به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

داوطلبان باید لوازم‌التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشند. تاکید شده که از رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون خودداری شود چراکه تخلف محسوب می‌شود.

داوطلبان در جلسه آزمون در صورت داشتن سؤال ضروری از عوامل اجرایی حتماً با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک صبحت کنند.

در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. بعد از جمع آوری پاسخنامه‌ها و دفترچه‌های آزمون، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب، برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:۸مرداد ۱۳۹۹، کدخبر:ana.press_۵۰۴۵۹۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
آقا بسیج شید نگذارید این کنکور برگزار شه چرا باید با استرس بشیتیم سر جلسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین