پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
روز‌هایی که شیوع کرونا آمار عجیبی از مرگ و میر را در کشور از خود برجای می‌گذارد دو رویداد ملی در کشور پیش روی مردم و مسئولان قرار دارد که آزمون مهمی برای هر دو است. مردود شدن در این آزمون یعنی رقم خوردن واقعه‌ای مرگبار که هیچگاه جبران پذیر نخواهد بود. از یک سو کنکور یکی از مهمترین رویداد‌های کشور که برای بسیار تعین کننده شرایط ادامه زندگی است را پیش رو داریم و از سوی دیگر برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) که برای ایرانیان از بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد.
شعار سال: در مورد برگزاری هر یک از این دو رویداد مهم، دولت در کنار مردم باید به یک تصمیم جامع برسد. اما گویا دولت تصمیم خود را گرفته است چنانچه می‌بینیم در آخرین اظهار نظر رسمی معاون وزیر بهداشت گفته است: «بعضی‫ها از باشکوه برگزار کردن صحبت می‌کنند، باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد، می‌تواند تعابیر و معانی دیگری هم داشته باشد. می‌تواند هر خانه یک حسینیه باشد و همه افراد می‌توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار کنند. نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم پر جمعیت در محرم ممنوع باشد، به‌ویژه در محیط‌های سربسته که قاطعانه و محکم با آن مخالفت می‌کنیم.»
همچنین علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا با برگزاری کنکور و مراسم محرم، گفته است: «پیش‌بینی که پیش‌بینی است و بر اساس یک مدل‌سازی است. هر پیش‌بینی مستلزم این است که ما یک-سری اطلاعات پایه و اولیه داشته باشیم و بر اساس آن فرمول‌های ریاضی طراحی شود و بتوانند اعلام کنند.».
اما نظر مردم در فضاو شبکه‌های اجتماعی هم متنوع بوده است.
مثلا کاربری با اشاره به سرنوشت ساز بودن کنکور ارشد برای پسرش نوشته است: «من در مورد کنکور ارشد صحبت میکنم که واقعا دارد فرسایشی میشه، مخصوصا برای پسران که بلاتکلیف هستند. بلاخره که چی تا کی میشه عقب انداخت، کرونا کی تموم میشه ۱ماه ۲ماه یا ۱سال دیگه.‌ی پسر لیسانس باید تکلیفش معلوم شه، مشکل سربازی و کار و زندگیش درمیونه»
یا کاربر دیگری با غیر قابل مقایسه خواندن میزان جمعیت‌ها در دو رویداد عزاداری و کنکور گفته است: «کنکور سرنوشت خیلی‌ها رو تعیین می‌کنه و در نهایت یک روزه و می‌شه با تدابیری همچون فاصله‌گذاری تا حد زیادی جلوی مشکل رو گرفت. به نظرم نکته‌ای که باید بهش توجه کنن، مراسم عزاداری محرمه. واقعا خطرناکه جمع‌شدن اون همه ادم.»
دیگری هم مستقیم رئیس جمهور را مسئول دانسته و نوشته است: «آقای روحانی از پشت میز بلند بشید و به بیمارستان‌ها سر بزنید بلکه در جریان واقعیت‌های امروز کشورمون قرار بگیرید. کنکور دکتری پنجشنبه ۹ مرداد برگزار میشه. نه به تجمع پرخطر.»
خانمی هم به وضعیت استرس زا برای کنکوری‌ها در این روز‌ها اشاره کرده و نوشته است: «من خودم سال ۹۶ کنکور دادم و الان دانشجو هام و خیلی از دوستام که باید سال نود و شش کنکور میدادن تو این چند سال برای رسیدن به رشتشون تو تجربی کنکور یا ردشدن یا عقب انداختن. دیروز به دو نفرشون زنگ زدم تا یکم انرژی بدم بهشون، اما تمام مدت گریه میکردن که اگر کنکور لغو بشه چیکار کنن.»
فرد دیگری هم تمام مسئولیت جان جوانان و خانواده هایشان را متوجه رئیس جمهور دانسته است و نوشته: «باورم نمیشه با ۲۳۵ فوتی در حالی که تجمعات ممنوع شده میخواهند کنکور تمام مقاطع را برگزار کنند! جان داوطلبین دکتری و خانواده هایشان بازیچه نیست و نباید فدا بشه.»

اختصای پایگاه تحلیلی – خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین