پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
مدیر جهاد کشاورزی بیرجند گفت: در مباحث آبیاری تحت فشار آموزش باید مد نظر بوده و باید اعتباری برای استان در این زمینه در نظر گرفته شود تا آموزش ویژه آبیاری تحت فشار برای بهره‌برداران در دستور کار قرار گیرد.

شعار سال : محمدعلی محمدی امشب در جلسه دیدار مسئولان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه‌های آبیاری نوین کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان برای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری هزینه زیاد این طرح برای کشاورز و اختصاص اعتبارات کم دولتی با توجه به سطح کم اراضی است.

وی تصریح کرد: در طرح‌های کوچک چون سطح کم است هزینه‌ها تقسیم نمی‌شود در نتیجه هزینه صرف شده در هکتار زیاد می‌شود و چون طرح‌های آبیاری نوین در خراسان جنوبی بیشتر در سطوح زیر پنج هکتار اجرا می‌شود اعتبار دولت باید بیش از این باشد تا هزینه‌ها برای خرده مالکان کمتر و رغبت آنها بیشتر شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند ادامه داد: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری نیاز به احداث استخر وجود دارد و اگر در این راستا اعتبارات کم بهره برای کشاورزان در نظر گرفته شود میزان استقبال آنها را از این طرح‌ها بیشتر می‌کند.

وی خواستار اختصاص هر چه زودتر اعتبارات لازم برای عملی شدن طرح‌های تعریف شده در بخش کشاورزی استان شد.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند با بیان اینکه در مباحث آبیاری تحت فشار آموزش باید مد نظر باشد، گفت: باید اعتباری برای استان در این زمینه در نظر گرفته شود تا آموزش ویژه آبیاری تحت فشار برای بهره‌برداران در دستور کار قرار گیرد.

محمدی افزود: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی توقع دارند با اجرای طرح‌های نوین آبیاری شاهد افزایش سطح زیرکشت نسبت به هر لیتر آب موجود باشند.

وی با اشاره به نبود آموزش برای نگهداری بعد از اجرا طرح‌های نوین آبیاری در استان گفت: باید برای نگهداری طرح‌های نوین آبیاری بعد از اجرا تلاش شود و این امکان در خراسان جنوبی برای آموزش نحوه نگهداری این طرح‌ها وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند با بیان اینکه خرده مالکی از مشکلاتی است که در استان بر سر راه اجرای طرح‌های نوین آبیاری وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه برای اجرای این طرح زحمت زیادی کشیده شده اگر اعتبارات لازم اختصاص و قوانین تسهیل در زمینه رفع مشکلات خرده مالکان شود اقدامات خوبی در این راستا صورت می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر: 18 آبان 1394 کد مطلب: 13940818001495 www.farsnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین