پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
روستای توت نده از توابع شهرستان طبق گفته ساکنان این روستا سالیان درازی است با مشکل بی آب مواجه بوده و پیگیری ها برای حل این مشکل به نتیجه ای نرسیده است.

شعار سال:در روزهای اخیر تصاویری از آب رسانی به وسیله تانکر های حمل آب در روستای "توت نده" شهرستان دنا در استان کهگیلویه وبویراحمد منتشر شده است، که نشان از کمبود آب در این روستا دارد.

کهگیلویه وبویراحمد به سبب بارش های فراوان از استان های پر آب کشور است ولی گاها مشاهده میشود به دلایل محتلف برخی از روستائیان از نعمت آب آشامیدنی بی بهره اند.

روستای توت نده در دامنه دنای پراز آب و همچنین در مجاورت رودخانه بشار قرار داشته اما از نعمت آب محروم مانده است.

 

در همین رابطه یکی از ساکنان این روستا در خصوص مشکلات آب در این روستا  گفت:  بیش از یک سال قرار است در کنار رودخانه بشار چاهی برای تامین آب حفر شود اما طبق گفته مسوولان به دلیل معارضات محلی این موضوع متوقف شده است.

وی بیان کرد: این موضوع بین اداره آبفا و شورای تامین در حال بررسی است، و بدون نتیجه خاصی باقی مانده است.

مدیر کل آبفای استان  در خصوص مشکلات آب روستای توت نده گفت: برای پروژه آب رسانی به روستای توت نده اعتباری در نظر گرفته شد و از طریق کار کارشناسی، و مکان یابی توسط سازمان آب منطقه ای و همچنین برآورد هزینه ها توسط پیمانکار انجام شد.

پاسره تاکید کرد: پیمانکار برای عملیات آب رسانی اقدام کرد، اما به دلیل معارضات محلی اهالی روستای ساران این پروژه متوقف شد، برای این پروژه بار دیگر از سازمان آب نظرخواهی شد که موضوع باید به وسیله فرمانداری شهرستان بویراحمد و با برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان دادستانی، مردم اهالی روستای معترض تشکیل و بررسی شود.

لازم به ذکر است برگزاری این جلسه به وسیله فرمانداری شهرستان بویر احمد با توجه به مشکل کم آبی در این روستا روند طولانی پیدا کرده که این موضوع باتوجه به فصل گرم سال و اظهارات اهالی روستا برای دسترسی به آب آشامیدنی در شرایط بیماری کرونا می تواند سبب ایجاد خطراتی برای اهالی این روستا شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،تاریخ انتشار:  25 مرداد 1399،کدخبر:162037،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین