پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
یکی از برجسته ترین مولفه های مدیریت عقلانی و موفق ، شناخت دقیق سیستم تحت فرمان، شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها و از سوی دیگر رصد آسیب ها، نارسائی ها و معضلات است تا با برنامه ریزی دقیق، عقلانی و واقع بینانه و به دور از خیال پردازی مجموعه تحت مدیریت به سمت افق های روشن پیشرفت هدایت شود.
شعارسال: علی اکبر بسطامی که با بهره‌گیری از ظرفیت حضور خود در شورای شهر و دادن وعده معاملات پشت پرده و عجیب توانسته بود با وجود بی بهره گی از تجربه موثر اجرایی و مدیریتی، نظر مخالفان خود را در شورا جلب نموده و در میان بهت افکار عمومی کرسی شهردار را از چنگ رقبا درآورد، پس از درگیر شدن به امور جاری شهرداری و ناتوانی در ایجاد تحول در شهر، رویای غبار گرفته توسعه ی شهری را با کلنگ زنی پارک همدلی کلید زد و با توسل به پشتیبانی رسانه ای و نصب بنرهای رنگین تبلیغاتیِ مصروف از کیسه بیت المال، بارقه امید را در چشمان دلسوزان و طالبان توسعه شهر پدیدار ساخته و خود را برای اندک زمانی در صدر تحلیل شهروندان جا نمایی کرد .

کلنگ اجاره ای شهرداری برای تحقق وعده شهردار با دعوت از شهروندان سلیم النفس و میهمانان ویژه در هفته دولت بر زمین نشست و جهت گیری اذهان عمومی به سوی حرکت بر مدار پیشرفت دویدن گرفت.

روزهای انتظار یکی پس از دیگری سپری شد و دیری نپایید که صدای آژیر انتقاد ناظران و دلسوزان شهر در فضا پیچید و خُلف وعده مدیریت شهری از آستین سوءمدیریت سر برآورد.

این روزها بیش از ۴ ماه از هفته دولت و ساعت خوش کلنگ زنی با کت و شلوار های اتو کشیده و ژست های فاتحانه می گذرد و خبری از پارک همدلی که بماند، حتی یک وجب عملیات اجرایی، نیست که نیست.

تاسف بار تر آنکه، پس از گذشت زمان طولانی از ناتوانی شهردار در اجرای این پروژه پر سر و صدا ، به تازگی لایحه ای از سوی شهردار کردکوی به شورای شهر ارسال شد که در آن پیشنهاد واگذاری احداث پارک همدلی به بخش خصوصی مطرح شده است که این امر تا کنون مهر تاییدی بر بطلان و نمایشی بودن مراسم کلنگ زنی و سوءمدیریت در شهر جلوه نموده است.

همگان می دانند که بر اساس قانون و عرفِ حوزه های مهندسی، قبل از اجرای هر پروژه ای، عاقلانه است تا مطالعات تخصصی طرح ، زمان بندی طرح ( زمان شروع و پایان)، مجری طرح و منابع مالی اجرای طرح، مشخص و ارزیابی شود.

سخن کوتاه، ضروریست شهردار کردکوی، سوالات ساده ای را در راستای تنویر افکار شهروندان فهیم کردکوی پاسخ دهد :

۱_ بر اساس قانون، شهردار موظف به اجرای مصوبات شورای شهر است. آیا این طرح با مصوبه شورا کلید خورده است؟ ( بر اساس شنیده ها، مصوبه ای در شورا وجود ندارد)

۲_ مجری طرح کیست؟

الف: اگر شهرداری است، چرا اقدامی صورت نگرفته است؟

ب: اگر بخش خصوصی است، چرا سرمایه گذار معرفی نشده است؟

( هر چند، اگر بنا بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بود، باید قبل از کلنگ زنی مشخص می شد)

۳_ منبع تامین مالی طرح کجاست؟

الف: اگر شهرداری است، چرا اخیراً لایحه واگذاری به بخش خصوصی از سوی شهرداری به شورا ارسال شده است؟

ب: اگر بخش خصوصی است، کدام شخصیت حقوقی است؟

۴_ اگر کمبود اعتبارات مالی، دلیل مسکوت ماندن پروژه است، پس نقش برنامه ریزی و مطالعات قبل از اجرای طرح چگونه لحاظ شده است و چرا از ابتدا در بوق و کرنا کرده و با موج سواری بر صدر افکار عمومی، کلنگ زنی انجام شد؟

۵_ در مطالعات جامع طرح، چه زمانی برای اتمام پروژه پیش بینی شده است؟ آیا از هفته دولت تا هر وقت که خوش بگذره؟

۶_ نقش قانونی شورای شهر در تصویب طرح چگونه لحاظ شده است؟

۷_ دلیل سکوت اعضای شورای شهر در خصوص اقدام خودسرانه شهردار و آغاز عملیات اجرایی پروژه ای که فاقد مصوبه شوراست، چه بوده است؟

۸_ آیا دادن وعده های کذایی توهین به شعور افکار عمومی نیست؟

در نوشتار پیشین، چهره مشمئز کننده سرویس بهداشتی تنها پارک شهر کردکوی که ماههاست از بی تدبیری مدیریت شهری رنج می برد، به مدیران شهری گوشزد شد که شایسته است شهردار کردکوی این بار نیز با بهره گیری از ظرفیت تبلیغی بنرهای رنگین و رسانه ها به سان مراسم کلنگ زنی ، با عذرخواهی رسمی از شهروندان برای ناتوانی در آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک همدلی و یا ابطال طرح اقدام نموده و با رصد واقع بینانه ظرفیت‌های مالی و مدیریتی کنونی، به ترمیم سرویس بهداشتی پارک شهر که دل هر رهگذری را به درد می آورد، اهتمام ورزد که قُدما گفته اند: برداشتنِ سنگ بزرگ، علامتِ نزدن است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کردکوی نیوز، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1394، کدخبر: 651، www.kordkuynews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین