پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: با پایان مهلت نام نویسی یک هفته ای نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 303 نفر در این استان نام نویسی کردند.

شعارسال: علی اصغر طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار افزود: از این تعداد 94 داوطلب در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، 44 نفر در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان، 46 نفر در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، 33 نفر در حوزه انتخابیه گنبد کاووس، 59 نفر در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه و 27 داوطلب در حوزه انتخابیه علی آباد کتول ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: از مجموع داوطلبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان 281 نفر مرد و 22 نفر زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: جمعه و در هفتمین روز از نام نویسی کاندیداها در مجموع 63 نفر با حضور در فرمانداری های گلستان اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد 58 نفر مرد و 5 نفر زن می باشند.

ثبت نام از داوطلبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 21 4 دی ادامه داشت.

به گفته طهماسبی میزان داوطلبین در استان گلستان نسبت به دوره گذشته حدود 100 درصد رشد داشته و میانگین سنی داوطلبان 41 سال است که در این بین جوان ترین و مسن ترین کاندیدا به ترتیب 30 و 64 ساله هستند.

وی با بیان اینکه 15 درصد کاندیداهای انتخابات مجلس در گلستان دارای مدرک تحصیلی در مقطع دکترا هستند، گفت: 85 درصد بقیه دارای مدرک کارشناسی ارشد و معادل تحصیلات حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان در خصوص گرایش سیاسی افراد ثبت نام کرده در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: 16.83 درصد کاندیداها اصلاح طلب، 14.19 درصد گرایش اصولگرایی و 68.98 درصد نیز مستقل هستند.

طهماسبی همچنین از ثبت نام یکی از داوطلبان گلستانی مجلس خبرگان رهبری در ساعات پایانی مهلت قانونی ثبت نام در وزارت کشور خبر داد و افزود: بر این اساس آمار نهایی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان که در ابتدا 15 نفر اعلام شده بود 16 نفر صحیح است که از این تعداد یک نفر زن و بقیه مرد هستند.

کار ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از پنجشنبه 26 آذر ماه گذشته آغاز و ساعت 24چهارشنبه دوم دی ماه جاری پایان یافت.

استان گلستان 7 نماینده در خانه ملت و 2 کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دهمین دوره خانه ملت و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

گلستان دارای 14 شهرستان، 29 شهر، 27 بخش و 1008 روستا با جمعیت حدود 1.850 میلیون نفر است که برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند سال جاری، 1493 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4دی 1394، کدخبر: 81894036: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین