پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
استاندار گلستان با اشاره به اینکه بازرسان انتخابات با استفاده از تجربیات خود مشاوران هیئت اجرایی انتخابات باشند، گفت: صندوق‌های سیار استان گلستان زیاد است که به‌عنوان یک آسیب از سوی وزارت کشور اعلام‌شده است و باید برای آن فکری کرد.

شعار سال : حسن صادقلو، ظهر امروز در همایش آموزشی و توجیهی اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات شهرستان و استان گلستان اظهار داشت: بازرس انتخابات مأمور به این است که اجرای قانون در فرآیند انتخابات انجام شود.

وی افزود: وظیفه بازرس نظارت بر حسن اجرای انتخابات است و بازرس باید مجموعه تجربیات خود و مسائلی که بیرون از حیطه وظایف وی است را در قالب مشاوره به هیئت اجرایی انتخابات ارائه دهد.

استاندار گلستان تصریح کرد: انتخابات و بازرسی حوزه‌ای عمیق است و بازرس باید نقش خود را در جمع عقول انجام داده و امانت‌داری و حق‌الناس در آمیزه‌های اسلام و در انتخابات برجسته شده است.

به گفته وی، باور به تأثیر عمل باید موردتوجه باشد، انتخابات استیفای حقوق ملت، نظام، دولت و کاندیداها است.

صادقلو اظهار کرد: بازرس شبکه عیونی است که باید برجسته شود، حرکات این شبکه باید برای شبکه نظارت آلارم ایجاد کند و یکی از مظلومیت‌های بازرسان این است که خودآلارمی اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: بازرسی که تسلط بر قانون نداشته باشد نمی‌تواند بازرسی کند، قانون‌خوانی و قانون‌دانی مهم است.

صادقلو با اشاره به تعداد صندوق‌های رأی استان گلستان با توجه به رأی‌گیری سال 92 گفت: صندوق‌های سیار استان گلستان زیاد است که به‌عنوان یک آسیب از سوی وزارت کشور اعلام‌شده است و باید برای آن فکری کرد.

وی اظهار کرد: استان گلستان بیش از هر چیزی نیاز به همگرایی دارد و دامن زدن به قومیت، شهریت و جنسیت برخلاف همگرایی است.

صادقلو با تأکید بر اینکه باید انتخابات را ارج نهیم، گفت: زیرساخت ایمانی انتخابات باید مورد دقت قرار گیرد.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی، هیئت نظارت و بازرسی جزو اندام‌های انتخابات هستند اما نقش بازرسی در انتخابات هنوز جا نیفتاده و آئین‌نامه‌های خاص بازرسی نداریم که از خلأهای مهم این بخش است و نقش این بخش باید مضاعف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ نشرخبر : 06 دی 1394 کد مطلب : 954983 www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین