پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
هدایت مردم به سمت کاندیداهای مورد حمایت احزاب و تشکل‌های شناخته شده نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی شهر و روستا مورد استفاده و تاکید بسیار زیاد احزاب است
شعارسال: انتخابات به عنوان یکی از مظاهر مردم‌سالاری در ایران در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای مردم و مسئولان داشته است. چون در این مقطع دقیقا نقش مستقیم مردم در انتخاب مسئولان بارز می‌شود و کاندیداهای انتخابات با اطلاع دقیق از این مطلب برای جذب رأی مردم از همه فنون تبلیغات استفاده می‌کنند. علاوه بر این هدایت مردم به سمت کاندیداهای مورد حمایت احزاب و تشکل‌های شناخته شده نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی شهر و روستا مورد استفاده و تاکید بسیار زیاد احزاب است.

با توجه به لیست‌های مورد حمایت و تایید احزاب در استانها، آخرین لیست مورد حمایت احزاب در استانها منتشر می گردد:

*یزد

سخنگوی ائتلاف‌ اصولگرایان یزد:

مهران فاطمی سخنگوی ائتلاف‌ اصولگرایان استان یزد با اشاره به این که عدم حمایت از دیگر داوطلبان اصولگرا به معنای عدم قبول توانمندی‌های آنها نیست،‌ اظهار کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی از جمله مهم‌ترین اصول در انتخابات نظام اسلامی ایران است.

فاطمی در ادامه "محمدصالح جوکار" را نماینده مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان استان یزد در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر،‌"محمدرضا بابایی" در حوزه انتخابیه مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و بهاباد، ‌"قاسم روانبخش" در حوزه انتخابیه تفت و میبد و " سیداکبر حسینی نژاد" را داوطلب مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان استان یزد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

وی مجلس آینده را‌ مجلسی اصولگرا پیش‌بینی کرد و ادامه داد: افزایش مشارکت عمومی در برگزاری انتخابات پیش رو‌، سرنوشت مجلسی اوصول‌گرا و مردمی را رقم می‌زند.

*گلستان

لیست اصولگرایان در گلستان

بر اساس لیست اعلام شده از سوی اصولگرایان، در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، رضا صابری، در حوزه انتخابیه علی‌آباد کتول، رحمت‌الله نوروزی، در حوزه انتخابیه کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان، رحمت جلالی در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا، سید علی طاهری و در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، سلیمان عباسی در لیست اولیه قرار گرفتند.

منطقه گلستان، عیسی امامی نماینده اصولگرای حوزه گرگان در ابتدا از این لیست جا ماند اما در لیست نهایی بالاخره نام او هم وارد ائتلاف شد تا اصولگرایان هم با داشتن دو نماینده در مرکز استان و بدون اعلام لیستی در حوزه مینودشت به‌طور رسمی وارد فضای انتخاباتی شوند. البته سیدهادی حسینی هم از اصولگرایانی است که برخی منتظر بودند نام او به در لیست ائتلافی قرار بگیرد ولی این اتفاق رخ نداد تا او هم به‌عنوان اصولگرای مستقل وارد عرصه انتخابات شود.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده گلستان دارای یک‌میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۳۶ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات است که در صورت تکرار حضور ۸۰ درصدی مردم در دوره قبل حداقل یک‌میلیون نفر به‌پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

*قم

اعلام نامزدهای شورای هماهنگی اصولگرایان قم درانتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس شورای هماهنگی اصولگریان استان قم گفت: این شورا از آقایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی فراهانی در انتخابات مجلس دهم حمایت می‌کند.

علی محمدی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی اصولگرایان قم ضمن بررسی وضعیت نامزدهای مطرح دراین حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی، سه گزینه مورد حمایت خود را معرفی کرد.

وی ادامه داد: برای انتخاب این سه نامزد با چندین تشکل اصولگرا نیز رایزنی شده است.

استان قم سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

*آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای عالی اصولگرایان آذربایجان‌شرقی، لیست کاندیدهای مورد حمایت برای ۱۷ کرسی از مجموع ۱۹ کرسی نمایندگی آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

تراب محمدی در خصوص کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان در استان، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر محمدحسین فرهنگی، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، احمد علیرضابیگی، محمد اسماعیل سعیدی، لطیف لطیفی و معصومه راشد، در حوزه انتخابیه بستان آباد احد خیری، در حوزه انتخابیه بناب ضیاء الله اعزازی، در حوزه انتخابیه اهر مهدی حسینیان، در حوزه انتخابیه شبستر علی علیلو و در حوزه انتخابیه ملکان شهروز افخمی مورد حمایت شورای همگرایی اصولگرایان استان است.

وی ادامه داد: هم‌چنین از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق غلامحسین شیری، حوزه انتخابیه سراب داود روشنی، حوزه انتخابیه میانه سیدمحمدرضا حاجی اصغری و یعقوب شیویاری، حوزه انتخابیه ورزقان رضا علیزاده و حوزه انتخابیه کلیبر قلی‌اله قلی‌زاده مورد حمایت شورای همگرایی اصولگرایان است.

محمدی خاطرنشان کرد: شورای همگرایی اصولگرایان استان در دو حوزه انتخابیه مراغه و مرند و جلفا کاندیدایی را حمایت نمی‌کند.

*اصفهان

رسول حامدیان، دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان اصفهان در خصوص لیست ائتلاف اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خردجمعی اصولگرایان بر آن شد که لیست مورد حمایت خود را در مجلس شورای اسلامی را آقایان احمد سالک، حمید رضا فولادگر، مجتبی خیام نکویی، کمال حیدری و مجید نادرالاصلی اعلام کنند.

*مازندران

محمد‌علی مینایی‌فر عضو اجرایی شورای هماهنگی اصولگرایان مازندران با اشاره به نشست‌های شورای اصولگرایان استان مازندران در شهرستان‌های مختلف گفت: در این نشست‌ها اعضا به اتفاق نظر رسیدند و در نهایت در شهرستان ساری آقایان منصور علی زارعی و سیدباقر پیش‌نمازی، قائم‌شهر سیدعلی ادیانی‌راد و کمال علیپور خنکداری، در بابل علی‌اکبر ناصری‌زاده و عابدین مؤمنی، آمل سیدضیاءالدین کاظمی دینان، بابلسر ولی‌الله نانواکناری، نور و محمود آباد عبدالوحید فیاضی، نوشهر سید هاشم فاطمی چتن، تنکابن و رامسر غلامرضا مشایخی و نکا احمدعلی مقیمی معرفی شدند.

وی با اشاره به این‌که در انتخاب نامزدها حداکثر مقبولیت افراد در نظر گرفته شده است، افزود: افراد معرفی شده برآمده از جلسات شوراهای مشورتی اصولگرایان داشتند این افراد از میان اصولگرایان انتخاب شدند.

*همدان

منطقه همدان، شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با صدور بیانیه‌ای فهرست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود را در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان اعلام کرد.

همدان و فامنین: حمیدرضا حاجی‌بابایی، سیدمحمدکاظم حجازی. ملایر: احمد آریایی‌نژاد، احد آزادیخواه. نهاوند: حسن بهرام‌نیا. تویسرکان: محمدمهدی مفتح. اسدآباد: اکبر رنجبرزاده. بهار و کبودراهنگ: محمدعلی پورمختار. رزن: عطاءالله سلطانیصبور.

*کهگیلویه‌و بویراحمد:

علی‌محمد دانشی عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه‌و بویراحمد گفت: در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ستار هدایت‌خواه به عنوان گزینه اصولگرایان این حوزه معرفی شده است.

وی افزود: اصولگرایان در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از "علی پولادی وندا" حمایت می‌کنند.

این عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه‌ و بویراحمد ادامه داد: در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نظر رسمی هنوز مشخص نشده چون چند نفر هستند و قرار است یا این‌که یک نفر را مشخص و اعلام کنند و یا در این حوزه انتخابیه سکوت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه "بویراحمد و دنا"، "گچساران و باشت" و "کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده" است و در مجموع سه نماینده به مجلس راه می‌یابند.

*خوزستان

لیست کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در هفت حوزه انتخابیه استان خوزستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به این شرح است: غلامرضا شرفی و سیدمحمد مولوی از آبادان، سیدشکرخدا موسوی، ناصر سودانی و شبیب جویجری از اهواز، سیدهادی طباطبایی از ایذه و باغملک، قاسم ساعدی از دشت آزادگان، سیدراضی نوری از شوش، حبیب آقاجری از ماهشهر و امیدیه، علیرضا ورناصری از مسجدسلیمان، فریدون حسنوند از اندیمشک و مجید ناصری‌نژاد از شادگان.

*فارس

شورای فراگیر اصولگرایان استان فارس، سیدحسین ذوالانوار، جعفر قادری، فریدون عباسی و حسین نجابت را از حوزه انتخابیه شیراز در لیست خود قرار داده‌اند.

شورای فراگیر اصولگرایان برای سایر حوزه‌های انتخابیه در استان فارس نیز، افرادی را مشخص و لیستی را منتشر کرده است.

جبهه متحد اصولگرایی برای حوزه انتخابیه جهرم؛ محمدرضا رضایی‌کوچی، حوزه انتخابیه فسا؛ محمدحسن دوگانی، حوزه انتخابیه اقلید؛ الیاس طاهری، حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کربال؛ داریوش اسماعیلی، حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین؛ حجت‌الاسلام سیدیونس موسوی، حوزه انتخابیه سپیدان؛ احمد اسفندیاری، حوزه انتخابیه آباده، خرم‌بید و بوانات؛ سید ابراهیم حسینی، حوزه انتخابیه لامرد و مهر؛ سید موسی موسوی، حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت؛ محمدجواد عسکری، حوزه انتخابیه استهبان و نی‌ریز؛ فرهاد طهماسبی، حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد؛ مهدی برومندی، حوزه انتخابیه لارستان، گراش و مهر؛ جمشید جعفرپور و حوزه انتخابیه کازرون؛ امان‌الله دهقان‌فر را در لیست خود قرار داده است.

*خراسان شمالی

علی احمدنیا عضو شورای هم‌گرایی اصولگرایان خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان در حوزه‌های انتخابیه بجنورد موسی‌الرضا ثروتی و قاسم جعفری است، اظهار کرد: کاندیداهای مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه اسفراین هادی قوامی، در حوزه انتخابیه شیروان علی جدی و در حوزه انتخابیه فاروج حجت الاسلام و المسلمین رستمی است.

وی تاکید کرد: طی چند روزگذشته سه نفر از کاندیداهای اصولگرای حوزه انتخابیه شیروان به حمایت از علی جدی انصراف دادند.

*کردستان

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان استان کردستان اعلام کرد: تاکنون این شورا هیچ کاندیدایی را مورد حمایت خود قرار نداده است و تصمیم‌گیری در مورد اعلام لیست کاندیداهای خود را به روزهای آینده موکول کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ چهارشنبه 5 اسفند 1394، کد مطلب: 94120503544، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین