پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
این روزها، یک خیابان 10 متری در شهر خرامه ، جُور کمربندی را می کشد و تاکنون حوادث بسیار زیادی، گریبان گیر کودکان خانواده ها شده است.
شعارسال: وجود جاده های کمربندی در کنار شهر، نیاز به تفسیر و درخواست مردمی ندارد؛ یک رویه ثابت است که با توجه به بالارفتن تردد خودروهای سنگین، نیاز به آن، تشدید یافته و نبود آن قطعا مخاطراتی را برای شهروندان یک شهر فراهم می آورد.

شهر خرامه به عنوان مرکز شهرستان خرامه، سالهاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند چرا که این روزها، یک خیابان 10 متری(!)، جُور کمربندی را می کشد و تاکنون حوادث بسیار زیادی، گریبان گیر کودکان خانواده ها شده است.

اما این شب ها، وضعیت به گونه ای متفاوت است؛ مسیر حرکت هیئت های زنجیرزنی شهر خرامه، خیابان ابوالفضل (ع)، خیابان امام (ره) و خیابان غفاری را اشغال کرده و عملا تردد هرگونه خودرو از ساعت 9 الی 11 شب را متوقف می سازد.

حضور تمام قد نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت در این مراسمات کاملا مشهود بوده اما آنچه که مردم می بینند این است که هرچه تلاش کنند باز هم در این "دو ساعت" به مسیرهای بسته می خورند و چاره ای جز صبر ندارند.

محسن مرادی رییس پلیس راهور شهرستان خرامه با اشاره به اهمیت وجود کمربندی شهر اظهار داشت: با راه اندازی کمربندی، قطعا ترافیک وسایل نقلیه سنگین از خیابان ابوالفضل (ع) برداشته خواهد شد و نه تنها آسیبی به زیرساخت ها نمی رسد بلکه خطر تصادفات و آسیب های جانی هم کاهش می یابد.

وی افزود: در صورت افتتاح مسیرهای نی ریز به خرامه و خاوران به خرامه، خودروهای سنگین، این مسیر را به عنوان میان بر جهت رسیدن به شهرستان های ارسنجان و سعادت شهر انتخاب کرده و معلوم نیست چه اتفاقاتی را به دنبال خواهد داشت.

مرادی گفت: در حال حاضر، راه اندازی مسیر پشت اداره برق به بلوار غدیر و بلوار کشاورز، بخش زیادی از مشکل بار ترافیکی را حل خواهد کرد که امیدواریم مسئولین مربوط، هرچه سریعتر جهت ایجاد آن اقدام کنند.

عبداله زارع درنیانی شهردار خرامه اظهار داشت: کمربندی خرامه در طرح هادی شهر پیش بینی شده بود که بعد از پایان مطالعات طرح جامع، متاسفانه از محدوده شهر خارج و از این طرح حذف شده است.

وی افزود: در جدیدترین برنامه ای که انجام شده، از طرف شهرداری و شورای شهر، جلسه ای با حضور مدیرکل محترم راه و شهرسازی فارس گرفته شده و قرار است از طرف ضلع شرقی شهر، مسیری به بلوار غدیر متصل شود.

شهردار خرامه ادامه داد: از آنجا که 70 درصد طول این مسیر در خارج از محدوده شهر قرار دارد طبق قانون، شهرداری نمی تواند آنجا هزینه کند و در وظایف اداره کل راه و شهرسازی قرار می گیرد که قول مساعدی نسبت به همکاری در این پروژه داده اند.

حرف آخر: آنچه که باید به عنوان اولویت کاری مسئولین استان و شهرستان قرار گیرد، جان مردم است، کم کاری و تعلل در این امر مهم ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد؛ اتفاقی که دیگر هیچ راه برگشتی ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 مهر 1395، کدخبر: 915210، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین