پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح‌های هادی نیاز به اعتبارات قابل‌توجهی دارد و بودجه آن سالانه به 25 هزار میلیارد ریال است ولی متأسفانه فقط حدود 25 درصد آن تخصیص می‌یابد.

شعارسال: محمدرضا شاملو در حاشیه افتتاح طرح‌ هادی روستای کاریزنو بخش زبرخان نیشابور اظهار داشت: کار بسیار بزرگی طی این سال‌ها در کشور انجام‌شده است و حدود 38 هزار روستای بالای 20 خانوار طرح هادی مصوب دارند و تمام ساخت‌وسازها بر اساس چارچوب خاص انجام می‌پذیرد که این برای دهیاری‌ها و بخشداری‌ها سند توسعه قرارگرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 15 هزار روستا که حدود 41 درصد را شامل می‌شود، طرح‌هادی شروع‌شده دارند و تعدادی نیز کامل شده‌اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: طرح‌های هادی نیاز به اعتبارات قابل‌توجهی دارد و بودجه آن سالانه 25 هزار میلیارد ریال است ولی متأسفانه فقط حدود 25 درصد آن تخصیص می‌یابد.

شاملو ادامه داد: سنددار کردن سه میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر انجام‌ شده است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: بیش از یک‌ میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است و براثر سوانح نیز 300 هزار مسکن از تسهیلات این امر برخوردار شده‌اند و در حال حاضر یک‌ میلیون و 800 هزار مسکن مقاوم‌سازی آن‌ها به پایان رسیده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز هیئت دولت تصویب کرده است که 200 هزار مسکن مقاوم‌سازی شود که در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

شاملو با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه آسفالت طی 14 ماه گذشته در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به کمک نمایندگان و اعطای قیر رایگان سطحی برابر با 16 میلیون و 500 هزار مترمربع به طول 2 هزار 180 کیلومتر آسفالت و بهسازی شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه تخصیص اعتبارات کم است ولی در این بخش خوشبختانه با توجه به قیر رایگان و مشارکت خوب مردم اثرگذاری زیادی را شاهد هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به درخواست مردم و اثرگذاری زیاد این طرح امیدواریم دولت رویکردی را اتخاذ نماید تا بودجه این طرح‌ها به‌صورت کامل تخصیص یابد.

شاملو با اشاره به انتقاد استاندار خراسان رضوی نسبت به بازنگری در طرح‌های هادی روستایی بیان داشت: بازنگری در دستور کار است، طرح‌های هادی بازه 10 ساله را پیش‌بینی کرده است و ممکن است برخی روستاها با افزایش جمعیت زودتر به حد پیش‌بینی‌شده رسیده باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی دارد پس از تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهری و شورای برنامه‌ریزی استان این بازنگری‌ها را انجام دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17مهر1395، کدخبر: 13950717001328: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
خوب 10 سال تمام شده و باید به بحث بازنگری بشکل جدی پرداخته شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین