پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
سیامک بصیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۵۲ شرکت چکش یک ستونی به تقلید از ستون تخت جمشید در میدان ولیعصر(عج) اجرا می‌کند.

شعار سال: وی افزود: این ستون بتنی مسلح به آرماتور بوده و یک نمونه شبیه آن هم در بوئنوس آیرس آرژانتین وجود دارد که نشان‌دهنده تاریخ ایران است.

بصیری ادامه داد: این ستون در ابتدا سرستون گاووش نیز بر فراز خود داشته که در جریان حوادث تخریب شده اما خود ستون باقی ماند تا امروز که این پروژه عظیم پل کابلی ولیعصر(عج) در جوار آن حال اجرا است.

معاون فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: این ستون سنگی و تاریخی نیست و از جای دیگری نیز به این میدان انتقال داده نشده و قدمت تاریخی ندارد بلکه تنها یادمانی از عرق ملی ایرانیان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ستون مذکور در مسیر بلوار مدرس پروژه ولیعصر(عج) است و یا باید حفظ شود که با توجه به مختصات پروژه غیر ممکن است و گزینه دیگر تخریب ستون و یا جابجایی است.

بصیری متذکر شد: ما به سبب علائق ملی مردم و اینکه این ستون نمادی از تخت جمشید بوده و در طی این سالها به خاطرات جمعی و یادگاری شیرازیها بدل شده با تخریب آن مخالف هستیم.

وی یادآور شد :حفظ ستون نیز در جای فعلی ممکن نیست و تنها راه ممکن جابجایی آن است که با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی این کار انجام خواهد شد و ستون در محدوده پارک ولیعصر(عج) مستقر می‌شود که روش کار هم مطابق روش معمول جابجایی‌های بزرگ در دنیا است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی راهنمای سفر من، تاریخ انتشار 27دی 1395، کد مطلب: : www.mytourguide.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین