پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه مجلس ششم در صف اول مقابله با تفکر دینی معتقد به حکومت دینی بود، گفت:ائتلاف اصولگرایان معتقد به اصول و ولایت فقیه است.
شعار سال:‌ غلامعلی حدادعادل، سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در همایش علما، ائمه جماعت و روحانیت تهران که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن اجتماعات مسجد امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی‌، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بزرگ قبیله ما بود، خداوند ایشان را رحمت و به آیت‌الله موحدی‌کرمانی نیز طول عمر عطا کند. حضرات آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی از قم این ائتلاف را هدایت کردند.

وی تصریح کرد: وحدت اصولگرایان بالاتر از اختلاف سلایق شکل گرفت و نه رقبای ما و نه خود ما فکر نمی‌کردیم که به وحدت دست پیدا کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس به تشریح دو طرز فکر موجود در جامعه پرداخت و گفت: تفکر دینی معتقد به حکومت دینی است و تفکر دیگر متمایل به افکار غربی است. تفکر حکومت دینی قبل از 15 خرداد ندای امام(ره) را شنید و در سال 57 به ندای امام(ره) لبیک گفت. این تفکر فرزندان خود را به انقلاب عطا و جنگ را با جان خود اداره کرد.

حداد عادل ادامه داد: این تفکر به ولایت فقیه معتقد است و ایمان دارد که دین می‌تواند جامعه را اداره کند. این تفکر شورای نگهبان و مجلس خبرگان را نیز قبول دارد.

وی در تشریح تفکر متمایل به غرب در جامعه نیز گفت: این تفکر انسان را منقطع از وحی می داند و در مهربانانه‌ترین موضع به جدایی دین از سیاست معتقد است، این تفکر دین را امری شخصی می داند و پیش از انقلاب دانشگاه ها و عرصه های اجتماعی عرصه سیطره این تفکر بودند.

عضو لیست ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: با انقلاب اسلامی این تفکر فرصت بروز و ظهور پیدا نکرد، اما بعد از ارتحال امام عده ای به فکر افتادند از آراء جماعت غرب گرا استفاده کنند و منازعاتی که 20 سال گذشته در عرصه انتخابات ایجاد شد، ناشی از این تفکر است.

حدادعادل افزود: منازعات اخیر ناشی از دو بینش و طرز تفکراست و بحث‌های موجود در جامعه بهانه است، اصل قضیه تفاوت های این دو طرز تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: بنده در مجلس ششم در صف اول مقابله با این طرز تفکر حضور داشتم و همه شما از ارتباطات برخی از عناصر این مجلس با خارج نشینان اطلاع دارید.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: ائتلاف اصولگرایان معتقد به اصول و ولایت فقیه را حافظ سعادت جامعه می‌داند، اصولگرایی به دین معنا است که ما برای کسب رأی بیشتر دست از اصول خود برنمی داریم و معتقدیم باید به اصول خود پایدار باشیم و چهره واقعی اسلام را به جامعه معرفی کنیم.

حدادعادل با تاکید بر اینکه برای ایجاد کارآمدی در جامعه اسلامی و برای اجرای اسلام باید پاکدست و متخصص بود به برخی انتقادات نسبت به ترکیب فهرست اصولگرایان اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم با ملاحظات متعدد، فهرست اصولگرایان را ببندیم، اما این کار بشری است و شاید اگر کسی دیگر بود فهرست بهتری بسته می شد.

وی افزود: همه کسانی که در فهرست اصولگرایان حضور دارند از جهت اطاعت از ولایت فقیه آزموده شده‌اند و نباید در مساجد و محافل به این فهرست خدشه وارد کرد و معتقدم باید به همه نامزدهای لیست ائتلاف اصولگرایان رأی داد و در صورت رأی ندادن به این فهرست به معنای رأی دادن به فهرست رقیب است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان که در جمع علما، ائمه جماعت و روحانیت تهران سخن می گفت خطاب به ائمه جماعات حاضر گفت: ما شما را سربازان امام زمان(عج) می‌دانیم. توجه فرمایید که مسئله رقابت ما مسئله سلیقه‌ها نیست و مسئله چند نگاه سیاسی، دینداری و وابستگی به خارج و ارتباط با جهان است.

حدادعادل درباره فهرست اصولگرایان، گفت: صلاحیت، رای آوری افراد، تخصص، کارآمدی و تحول از شاخصه‌های مهم لیست اصولگرایان است و مهترین و اولین مسئله ما فهرست معیشت مردم است.

وی در پایان گفت: نظارت بر برنامه های اقتصادی دولت یکی از مسائل مهم مجلس در پسابرجام است و به همین دلیل 10 نفر از نامزدهای لیست اصولگرایان از میان اقتصاددانان انتخاب شدند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394، کد مطلب: 1009157 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین