پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
پژوهشگاه صنعت نفت، وزارت امور خارجه و سازمان ملل متحد درباره پروژه‌های کنوانسیون ایمنی شیمیایی همکاری می‌کنند و پژوهشگاه صنعت نفت در تلاش برای دریافت گرنت‌های پژوهشی از سازمان ملل متحد است.

شعار سال: امیرناصر احمدی، نماینده پژوهشگاه در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، در نشست کمیته راهبری پروژه‌های مربوط به این کنوانسیون به فعالیت‌های انجام‌شده در کنوانسیون اشاره کرد و گفت: بیش از دو سال است که با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل ماهیت و نوع فعالیت‌های پژوهشگاه به دنبال دریافت اعتبار پژوهشی (گرنت‌های پژوهشی) از سوی سازمان ملل متحد هستیم، زیرا این گرنت‌ها از یک سو زمینه مناسب پژوهشی را برای سازمان فراهم می‌کنند و از سوی دیگر ارتباطات بین‌المللی بسیاری را برای مجموعه به همراه خواهند آورد.

وی با بیان اینکه کنوانسیون ایمنی - شیمیایی دارای پنج کنوانسیون زیرمجموعه است که در زمینه دریافت گرنت در دو زمینه سایکم و میناماتا اقدام‌هایی را انجام داده است، افزود: این کنوانسیون‌ها همواره از راهبرد‌های مشخصی برای اعطای این گرنت‌ها برخوردارند، از این رو پژوهشگاه صنعت نفت از سابقه و تجربه خود در این زمینه استفاده و دو پروپوزال به سازمان برنامه‌های محیط زیست بین‌المللی (UNEP) ارسال کرد.

نماینده رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: از آنجا که دبیرخانه اجرایی این کنوانسیون‌ها همواره بر همکاری‌های درون کشوری و منطقه‌ای تأکید دارند، در انجام پروژه‌های تصویب‌شده با دانشگاه تربیت مدرس، وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه، صنعت و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگی داریم و از سوی دیگر پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه در انجام این پروژه‌ها فعالیت می‌کند.

احمدی به پروپوزال‌های ارسالی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای کنوانسیون میناماتا در راستای مدیریت جیوه در واحد‌های کلر آلکالی و تولید محصول پاک دو طرح پیشنهادی ارسالی است که مورد تصویب قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در پروژه نخست، در پتروشیمی آبادان به‌عنوان هدف، قرار است بر روند تغییر فرآیند کلر آلکالی و همین‌طور ایجاد یک دستورعمل راهنما برای پایش جیوه موجود در آب، خاک و هوا تمرکز شود و در زمینه پروژه دوم که مربوط به تولید محصول پاک در راستای اجرای کنوانسیون‌های چندجانبه زیست‌محیطی است، پالایشگاه لاوان را انتخاب کرده‌ایم و به دنبال ارائه راهکار‌های پیشنهادی برای تولید محصول پاک و سبز با تغییر حلال‌های شیمیایی، مواد اولیه و پسماند‌ها هستیم.

نماینده رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون این پروپوزال‌ها منتج به قرارداد نیز شده‌اند، گفت: هم‌اکنون قرارداد‌های سه‌جانبه‌ای میان پژوهشگاه صنعت نفت، وزارت امور خارجه و سازمان ملل در زمینه این دو طرح پیشنهادی امضا و ابلاغ شده است که پروژه‌های داخلی آن نیز در حال انجام و پیگیری است.

احمدی به هدف برگزاری نشست مشترک در پژوهشگاه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مفاد این قرارداد تأکید بر تشکیل کمیته راهبری به‌منظور نظارت بر پروژه‌هاست، از این رو نمایندگانی از وزارت امور خارجه، محیط زیست و پژوهشگاه در این کمیته حاضر شدند و گزارشی از پیشرفت انجام فعالیت‌ها از سوی مجری پروژه ارائه شد که خوشبختانه گزارش‌ها حاکی از پیشرفت فعالیت‌ها منطبق با برنامه‌های در نظر گرفته شده بوده است.

وی اظهار کرد: انجام این پروژه‌ها از یک سو سبب اعتبار جهانی سازمان و از سوی دیگر آموزش نیرو‌های داخل کشور می‌شود و همچنین می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که مسائل زیست محیطی اهمیت بسیار بالایی برای کشور دارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی شانا، تاریخ انتشار 27 مرداد    99، کد خبر:   306181، www.shana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین