پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
بر اساس آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، ۲۰ درصد مردم ایران مبتلا به فشارخون هستند و از آنجا که علایم بالینی در بسیاری از این افراد مشاهده نمی‌شود، نیمی از آن‌ها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند. از این رو در بسیاری منابع از فشارخون با عنوان قاتل خاموش، یاد می‌شود.

شعارسال: در همین راستا داروسازی دکتر عبیدی به تازگی داروی ترکیبی آملودیپین- والسارتان را با نام تجاری والزومیکس (Valzomix) که به دست متخصصان داخلی تولید شده، روانه بازار کرده است.

داروسازی دکتر عبیدی در مراسمی از داروی والزومیکس به‌طور رسمی رونمایی کرد. در این مراسم که در حاشیه هجدهمین کنگره سراسری قلب و عروق ایران برگزار شد، تعداد زیادی از پزشکان، استادان دانشگاه‌ها و متخصصان قلب و عروق حضور یافتند. در این گردهمایی تخصصی، چهره‌هایی چون مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، فرشاد روشن‌ضمیر فارماکولوژیست و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و حسن ارگانی نفرولوژیست و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، با برگزاری یک پنل تخصصی به بحث و تبادل نظر درباره اهمیت کنترل فشارخون در ارتقای سلامت در جامعه و تأثیرات استفاده از این داروی ترکیبی پرداختند.

فرشاد روشن‌ضمیر در این مراسم با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به فشار خون در جهان، عنوان کرد: «طبق آمار، در سال ۲۰۰۰ نزدیک یک‌چهارم جمعیت جهان فشارخون بالا داشته‌اند و این آمار سیر صعودی دارد. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۲۹ درصد افزایش یابد.»

وی همچنین با بیان اینکه از سال ۱۹۳۰ تولید داروی ضد فشارخون در جهان آغاز شده، ادامه داد: «ورود داروی والزومیکس، اتفاق خوشایندی است. این داروی ترکیبی اثر هم‌افزایی دارد. یعنی با ترکیب دو داروی آملودیپن و والسارتان باعث افزایش اثرات آن‌ها می‌شود.»

مسعود قاسمی نیز در ادامه این مراسم در مورد داروی ترکیبی آملودیپین- والسارتان عنوان کرد: «درمان تک دارویی در بسیاری از بیمارانی که دچار فشارخون اولیه خفیف هستند به خوبی پاسخ می‌دهد، اما در بیمارانی که فشارخون آن‌ها بیش از ۱۰-۲۰ میلی‌متر جیوه از فشارخون هدف بالاتر است، با درمان تک دارویی، پاسخ مناسبی ایجاد نشده و نیاز به استفاده از درمان دو دارویی وجود دارد. پیشنهاد می‌شود در چنین بیمارانی، جهت درمان دو دارویی از یک مهارکننده آنزیم مبدل/ مهارکننده گیرنده آنژیوتانسین طولانی اثر به علاوه مهارکننده دی هیدروپیریدینی طولانی اثرگیرنده کلسیم استفاده شود که در این میان ترکیب آملودیپین- والسارتان نتایج مثبتی را نشان داده است.»

همچنین سیدامیر رضویان مدیرعامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی با تأکید بر تلاش همیشگی داروسازی دکتر عبیدی جهت نوآوری و تولید داروی باکیفیت در راستای ارتقای سلامت جامعه تصریح کرد: به دلیل اهمیت کنترل فشارخون در کاهش خطر ایست قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلب و بیماری‌های مزمن کلیه، مفتخریم تا با تولید داروی والزومیکس گام مؤثری در راستای درمان پرفشاری خون و همچنین افزایش رضایت خاطر بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی برداریم. داروی والزومیکس تمامی درجات فشارخون را در تمامی سنین و همچنین در زنان و مردانی که همزمان مبتلا به سایر بیماری‌ها و مشکلات زمینه‌ای، نظیر دیابت یا چاقی هستند، کنترل می‌کند.

بیماری فشار خون درمان‌پذیر نیست و تنها می‌توان آن را کنترل کرد. امروزه استفاده از ترکیبات دو قرص با هم در دنیا متداول است و توام درمانی یا combination therapy، به‌صورت تک قرص از سوی پزشکان توصیه می‌شود. همچنین در مطالعات انجام‌شده، دستیابی به فشارخون طبیعی با استفاده از این درمان ترکیبی نسبت به درمان تک دارویی مؤثرتر بوده ‌است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28شهریور1395، کدخبر: 95062817642: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین