پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۹۷۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: با توجه به اینکه مسکن یک کالای کاملا تولیدی و زمان بر است، افزایش قیمت نهاده های تولید به مرور زمان اثرگذاری خود را روی این کالا نشان می دهد.
شعار سال:دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: با توجه به اینکه مسکن یک کالای کاملا تولیدی و زمان بر است، افزایش قیمت نهاده های تولید به مرور زمان اثرگذاری خود را روی این کالا نشان می دهد. به عبارت ساده تر می توان گفت در شش ماه گذشته یک سونامی در افزایش قیمت نهاده های تولید مسکن و افزایش قیمت زمین داشتیم؛ بنابراین امروز بخش تولید نمی تواند قیمت واقعی خود را که در نهایت منتج به سود بابت فعالیت اقتصادی اش می شود، برآورد کند.
به گزارش کسب و کار نیوز، فرشید پورحاجت ادامه داد: «اگر هم در بازار رصد کنیم در سه، چهار گذشته تعداد معاملات مسکن کاهشی بوده است. البته این آمار نشان دهنده رکود نیست و نشان از عدم تمایل به عرضه واحد‌های مسکونی در بازار مسکن است. هنوز مردم رغبت به خرید مسکن دارند؛ اما شرایط برای آن‌ها فراهم نیست. شرایط باید هم برای مردم فراهم شود و هم برای تولیدکننده بخش مسکن. آمار‌هایی هم که در حال حاضر از معاملات مسکن می‌دهند، به نظر می‌رسد متاثر از بازار‌های موازی و به خصوص جاذبه سود‌های یک شبه در بورس و بورس بازی است. من اعتقاد ندارم که در بخش مسکن رکود است، بلکه معاملات انجام نمی‌شود و شرایط برای انجام معاملات برای بخش تولید و فروشندگان مهیا نیست. این در حالی است که اعلام شده که «دهک‌های اول تا سوم باید ۱۰۰ سال برای خانه دارشدن منتظر بمانند» بنابراین ۱۰۰ سال لازم است تا بخش تقاضا خود را به بازار مسکن برساند و این، نشان از کوتاهی وزارت راه و شهرسازی برای حوزه مسکن است.»

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور افزود: «بزرگ‌ترین ایرادی که می‌شود به حوزه مسکن گرفت، این است که ما حوزه مسکن را به امان خدا گذاشته ایم. یک اشتباه تاکتیکی رخ داد و این اشتباه تقریبا ۱۰ سال پیش در مجلس رخ داد و ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی بود که نتیجه مطلوبی را ما امروز از این ادغام نمی‌بینیم. حوزه مسکن به امان خدا گذاشته شده است. مضافا بر اینکه تولید مسکن در ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و این نشان دهنده این است که سیاست گذار مسکن که وزارت راه و شهرسازی است اساسا به حوزه شهرسازی و مسکن توجهی نکرده است. مسکن هم یک کالای کاملا اقتصادی است و از اقتصاد کلان تبعیت می‌کند و وقتی برنامه ریزی مشخصی برای این حوزه نمی‌کنند قطعا بازار حرکت خود را ادامه خواهد داد. از سمت دیگر مردم در تنگنای خرید مسکن هستند. ما زمانی می‌گوییم رکود در بازار اتفاق افتاده که متقاضی برای بازار مسکن وجود نداشته باشد. من به صراحت می‌گویم که ما بالغ بر ۴ میلیون متقاضی برای حوزه مسکن هست، اما ما برای این ۴ میلیون شرایط را فراهم نکرده ایم که اساسا بتوانند وارد بازار مسکن بشوند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کسب و کار، تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:----، www.kasbokarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
0
دیر نشده، بازم معاملات ساختگی راه بیندازید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین