پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبه‌ای از دولت داشتند که کمیته رفع موانع تولید سران قوا را تشکیل دهد که هنوز محقق نشده است.
شعار سال :‌ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با هیئت دولت درباره مسائل اقتصاد کشور، به موضوع «خام فروشی و صادرات فله‌ای مواد خام» اشاره کردند و گفتند: خام فروشی در سنگ‌های معدنی قیمتی و فرآوری آن‌ها در خارج و بازگرداندن به کشور با چندین برابر قیمت، فروش خاک جزیره هرمز، فرآوری نشدن زعفران جنوب خراسان و خرمای مناطق گرمسیری از جمله مواردی است که نشان می‌دهد باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

ایشان افزودند: چندی پیش، پیشنهادی برای تشکیل کارگروهی از جانب روسای سه قوه جهت شناسایی و برطرف کردن موانع تولید مطرح کردم و با استقبال سه قوه هم مواجه شد که باید هر چه زودتر تشکیل شود و کار خود را با جدیت آغاز کند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم اقتصادی را مسئله «سرمایه‌گذاری» برشمردند و تأکید کردند: متأسفانه در سال‌های اخیر، سرمایه گذاری در کشور دچار اختلال شده و در این زمینه عقب هستیم که برای بر طرف کردن این مشکل، ابتدا باید سرمایه گذاری‌های کلانی که در کشور رها شده و یا کُند پیش می‌روند، احیا شوند و هیچ طرح بزرگ سرمایه گذاری بلاتکلیف نماند.

ایده تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی در نشست سران قوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی در هشتم اردیبهشت ۱۳۹۷ با تأکید بر «تشکیل اتاق جنگ اقتصادی» مطرح شده بود. نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز ۵ خرداد ۱۳۹۷ برگزار شد.

این شورا برای هماهنگی بیشتر مسائل اقتصادی در کشور ایجاد شد و برخی ثمراتی هم داشت، اما دولت در اقداماتی این شورا را تضعیف کرد و راهی برای دور زدن مجلس و قوه قضائیه برای جهت اجرای مصوبات و لوایح خود کرد.

شورای همانگی اقتصادی که متشکل از ۱۷ فرد حقیقی و حقوقی است برای بررسی اوضاع بانکی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان، بودجه و انضباط مالی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و چاره اندیشی برای هرگونه احتمال در برجام بود.

اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی با تذکر‌های جدی درباره موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کشور طرح تشکیل کمیته رفع موانع تولید سران قوا را داده که هنوز دولت آن را اجرایی نکرده است.

به نظر می‌رسد دولت کمیته، شورا‌های تشکیل شده در سطح ارشد را بیشتر برای اهداف خود می‌خواهد و قصدی ندارد تا به وسیله این شورا و کمیته‌ها مشکلات پیش روی کشور را با هماهنگی قوای دیگر برطرف کند.

موضوعی که در واگذاری‌های بخش‌های خصوصی دیده شد و در آخر قوه قضائیه و مجلس به ماجرا ورود کردند و خصوصی‌سازی‌های بی‌مورد را لغو کردند. حالا باید این سؤال را مطرح کرد چرا دولت کمیته رفع موانع تولید سران قوا را تشکیل نمی‌دهد؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۸ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: ana.press، ۵۱۰۷۳۳
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
0
دولتت انقدر کرخت و خود بین هست که نتون کار بکنه و یا نذار کارها به اسم دیگران تموم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین