پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
ساخت ویلا و تغییرکاربری غیرمجاز بیشتر در شهر‌های مشهد، طرقبه- شاندیز، چناران، فریمان، تربت‌جام، نیشابور و سبزوار و به خصوص در پلاک‌های خاصی از این شهرستان‌ها متمرکز است.
شعارسال: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در استان ساخت ۵۲ هزار باغ ویلای غیرمجاز وجود دارد.

محمدرضا اورانی با اعلام این مطلب افزود: ساخت ویلا و تغییرکاربری غیرمجاز بیشتر در شهر‌های مشهد، طرقبه- شاندیز، چناران، فریمان، تربت‌جام، نیشابور و سبزوار و به خصوص در پلاک‌های خاصی از این شهرستان‌ها متمرکز است.

وی با اشاره به مرغوبیت اراضی کشاورزی که در این قالب تغییر کاربری غیرمجاز داده شده‌اند ادامه داد: در مجموع تخمین‌زده می‌شود که پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مرغوب استان در این قالب دچار تغییر کاربری غیر مجاز شده‌اند.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال گذشته و با همکاری بسیار خوب دستگاه‌های نظارتی از جمله دادگستری، دادستانی کل، شورای حفظ حقوق بیت‌المال، نیروی انتظامی و فرمانداران تعداد دو هزار و ۵۵۰ باغ‌ویلا در سال گذشته قلع و قمع شد و به این ترتیب هزار و ۱۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی به حالت قبلی برگشت.

اورانی افزود:از ابتدای امسال تا کنون هم دو هزار و ۷۰۰ ویلای غیرمجاز قلع و قمع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ تا کنون ۵۳۰ مورد از مساحت هزار و ۸۷۰ هکتاری کشاورزی در استان به صورت قانونی مجوز تغییرکاربری دریافت کردند که شامل اراضی غیرمثمر و دارای شرایط خاص بوده است.

هم اکنون ۹۸۹ هزار و ۷۵۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی آبی و دیم در خراسان رضوی است که ۷۳ درصد این سطح کشت آبی و ۲۷ درصد آن سطح زیرکشت محصولات مختلف به شیوه دیم است. همچنین ۳۶.۷ درصد زمین‌های کشاورزی این استان به کشت محصولات باغی و ۶۳.۳ درصد آن به تولید محصولات زراعی اختصاص دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۴۰۲۱۴۰۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
من فكر ميكردم اين معضلات فقط تو شمال ايران وجود داره نگو ماشالله قربونش برم كل ايران درگيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین