پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۱۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
باغ وحش چاه‌نیمه زابل با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و حیوانات این مجموعه وضعیت مساعدی ندارند. این حیوانات بیمار بوده و نیازمند حمایت هستند که لازم است مسئولان توجه خاصی به آن داشته باشند.
شعار سال: هر از گاه، تصاویری از برخی از باغ وحش‌های ایران منتشر می‌شود که وضعیت نابسامان این مراکز را به نمایش می‌گذارد: جایگاه‌های کوچک و غیربهداشتی، ظروف خالی آب و غذا، بوی تعفن و جانورانی کلافه. اما برخی از این مراکز در مناطقی واقع شده‌اند که بازدیدکنندگان اندکی دارند. از این مراکز به ندرت تصاویری منتشر می‌شود.
یکی از این مراکز باغ وحش چاه‌نیمه زابل است که حدود ۱۴ سال از تاسیس آن می‌گذرد. به گفته مسئولان دانشکده دامپزشکی دانشگاه زابل، باغ وحش چاه نیمه زابل، زیرمجموعه دانشگاه زابل نخستین باغ وحش تحقیقاتی ایران به شمار می‌رود.
دوست داران محیط زیست حیوانات باغ وحش زابل را نجات بدین آن‌ها در شرایط بسیار بدی هستن.
از خرس بلوچی گرفته تا شیر و بقیه جانوران وحشی.. pic.twitter.com/OyJMbo۴y۸۸
— Salim|کلاغنور| (@salimklnr) September ۱, ۲۰۲۰
نکته تاسف‌بار در خصوص باغ وحش چاه‌نیمه زابل، اسارت یکی از گونه‌های در حال انقراض کشورمان در یکی از قفس‌های غیراستاندارد این باغ وحش است: خرس سیاه بلوچی که جایگاهش در باغ وحش زابل به سلول انفرادی بیشتر شباهت دارد. این خرس سیاه، تنها ماده خرس سیاه بلوچی در سراسر کشورمان است که در باغ وحش روزگار می‌گذراند و در کمال تعجب به جای آنکه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست بکوشند از این حیوان در جایگاهی مناسب و مطابق ضوابط این سازمان نگهداری شود، این خرس کمیاب را به یکی از غیراستانداردترین باغ وحش‌های کشور سپرده‌اند تا در این سلول انفرادی بپوسد. این در حالی است که طبق استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست، برای نگهداری هر خرس دستکم ۳۰۰ متر مربع فضا لازم است.
اما این خرس در قفسی که به نظر نمی‌رسد بیش یک دهم فضای مذکور، مساحت داشته باشد بدون برخورداری از حداقل امکانات یعنی حوضچه آبتی و صخره‌ای برای بالا رفتن سالهاست به اسارت گرفته شده است. اینکه چرا سازمان حفاظت محیط زیست این گونه ارزشمند را به چنین باغ وحشی سپرده و دستکم حالا برای انتقالش به یکی از باغ وحش‌هایی که شرایط مناسب‌تری دارند اقدام نمی‌کند پرسشی است که انتظار می‌رود مسئولان این سازمان پاسخگوی آن باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار ۱۳ شهریور ۹۹، کد خبر: ۲۰۲۰۰۹۰۱۶۸۷۶۹۰۸، ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
اي بابا كار خيلي وقته از اين حرف ها گذشته و شرايط اونطوري كه بايد نيست الان بيشتر بايد به فكر مردم سيستان بود تا چيز ديگه اي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
حیوانات در باغ وحش های فوق العاده لوکس در تهران اصلا وضعیت خوبی ندارن چه برسه به باغ وحش های سیستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
ای کاش یه فکری برای تموم باغ وحش های کشور میکردیم و از این شرایط نجاتشون میدادیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین