پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
یک مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه خودرو گفت: صنعت خودروی در ایران بیشتر از اینکه یک صنعت اقتصادی باشد سیاسی است.
شعار سال : علی خاکساری اظهار داشت: بطور معمول قیمت خودرو همانند سایر کالا‌ها تحت تاثیر قیمت نهاده‌های تولید بعلاوه درصد سودی که تولید کننده باید ببرد.

وی اظهارداشت: متاسفانه در ایران صنعت خودرو بیش از اینکه به دنبال مسائل اقتصادی باشد بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است به نحوی که سیاست مداران این صنعت را به عنوان یک منبع درآمدی برای فعالیت‌های خودشان در نظر می‌گیرند.

این مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه خودرو گفت: در نتیجه نمی‌توانیم با روش‌های معمول اقتصادی و با نرخ عوامل تولید قیمت خودرو را در کشور تعیین کنیم.

وی افزود: همین مسئله باعث شده که قیمت خودرو در ایران چه در مقایسه با خودرو‌های سایر کشور‌ها و چه در مقایسه با درآمد مردم کشور به هیچ وجه از یک منطقی پیروی نکند.

خاکساری بیان داشت: اعتقاد دارم همانند سایر کشور‌های دنیا اگر صنعت خودروی ایران اقتصادی باشد و بگذارند اقتصادی عمل کند به شرط اینکه مدیران و سیاست گذارانی که در ۳۰ سال گذشته حاکم بر صنعت خودرو بودند کنارگذاشته شوند می‌توانیم خودروی با کیفیت و قیمت مناسب تولید و به مردم عرضه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا قیمت خودرو در داخل بالاست، گفت: سیاست مداران و دولت خواهان این وضعیت هستند، چون منابع خود را از این طریق تامین می‌کنند.

کارشناس خودرو در ادامه به رادیو اقتصاد افزود: این نوع تامین منابع ضمن لطمه شدید به اقتصاد و محیط زیست جان مردم را هم به خطر می‌اندازد.

وی در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد آیا هزینه سربار خودروسازان را باید مردم پرداخت کنند، اظهارداشت: خیر، هزینه سربار را مردم نباید پرداخت کنند، اما شرکت‌های خودرو سازی این هزینه را از مشتری دریافت می‌کنند، چون زورشان زیاد است.

خاکساری یادآورشد: متاسفانه عده‌ای در مجلس، دولت و جا‌های مختلف پشت سر شرکت‌های خودروسازی هستند و با این‌ها معامله می‌کنند به یک معنا مردم ایران توسط این افراد به گروگان گرفته شده اند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویداد‌های مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رادیو گفتگو، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: radiogoftogoo، ۷۰۴۲۱۰
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین