پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
نیروی انسانی را می توان بعنوان مهمترین عامل در تابع تولید محسوب کرد. البته اگر توان تولید تابع تولید وجود داشته باشد. در این گزارش، با سلاطین ایرانی طراحی خودرو آشنا می شوید. همچنین ماجرای جالبی از دستگاه کار نکرده CNC در ایران خودرو می شنوید. واقعا از کجا مورد تهاجم قرار گرفته ایم؟ دشمن خارجی، نفع پرستان داخلی یا هر دو ؟

شعار سال: نادر فقیه زاده طراح ارشد سابق شرکت ب ام و، یکی از ایرانیان موفق در صنعت خودرو جهان است او چندین مدل اصلی ب ام و از جمله سری شش را خلق کرده است.

وی را کریس بنگل طراح اسطوره‌ای "ب ام و" که در زمان حضورش طراحی این شرکت آلمانی متحول شده بود؛ کشف کرد.

در آن زمان فقیه زاده تازه تحصیل در زمینه طراحی را تمام کرده بود اما کریس بنگل به این جوان ایرانی که در کودکی به آلمان آمده بود، اعتماد کرد و او  هم جواب او را با خلق یکی از خودروهای تاریخی "ب ام و" ، یعنی سری شش داد.

سری شش در زمان خود یکی از نقاط عطف در صنعت خودروسازی جهان شد.

دیگر طراح بزرگ ایرانی در اروپا، هرمیداس اتابکی است. او هم در کودکی به فرانسه مهاجرت کرده بود.

وی گفته است:« در تهران و در مدرسه فرانسوی رازی درس خواندم و در سال ۱۹۷۵ برای تحصیلات به فرانسه آمدم.

 

تعداد بازدید : 21

 

در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۳ در آمریکا اقامت داشتم. به مدت چهار سال در دانشکده سی سی اس دیترویت در زمینه طراحی خودرو تحصیل می کردم.»

او پس از پایان تحصیلات به شرکت رنو ملحق می شود و در اولین کارش رنو کلیو را طراحی می کند. رنو در آن سال‌ها در بحران به سر می برد و پس از رنو پنج به دنبال یک خودرو اقتصادی کوچک بود. طراحی هرمیداس سبب دمیدن روح تازه‌ای در کالبد این شرکت شد.

او پس از طراحی چند خودرو دیگر آتلیه طراحی‌اش را راه می اندازد و برای شرکت‌های بزرگ مانند تویوتا، لامبورگینی و پژو خودرو طراحی می کند.

وی به سایت بیت ران گفته است یک آرزوی بزرگ دارد و دوست دارد یک خودرو ایرانی طراحی کند هرمیداس برای این آرزو به ایران سفر کرده بود ولی با شرکت ایران خودرو در نهایت به توافق نرسیده بود.

محمد حسین امینی یکتا دیگر طراح ایرانی است که در اروپا موفق بوده و توانسته از طریق دانشنامه تحصیلی خود وارد شرکت دایملر شود و برای شرکت اسمارت، خودرو طراحی کند.

سایت زومیت درباره وی نوشته است:«وی دانش‌آموخته‌ طراحی صنعتی خودرو از دانشگاه میلان ایتالیا است. تز پایان‌نامه‌ او، طرحی با مشخصات لامبورگینی به نام گانادور بود که علاوه بر کسب جوایز مختلف، شهرت زیادی به دست آورد و پای امینی یکتا را به تیم طراحی دایملر باز کرد. از نمونه کارهای اخیر او برای مرسدس بنز، می‌توان به کامیون مفهومی «اوربان ای‌تراک» (Urban etruck) و مدل مفهومی «ویژن ون» اشاره کرد که اعتبار خاصی برای او فراهم کرد.»

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری طلا، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1399، کد خبر:-، tala.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین