پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از دلایل کاذب قیمت خودرو مربوط به صنایع بالادستی داخلی تأمین‌کننده قطعات از جمله فولاد است که با وجود تولید صددرصد داخلی اقلام، آن‌ها را با نرخ بازار‌های آزاد جهانی به فروش می‌رسانند.

شعار سال: مصطفی طاهری با اشاره به اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است اظهار داشت: این طرح بخش‌های متفاوتی دارد که قسمت کوچکی از آن مربوط به موضوع افزایش قیمت‌ها و تغییرات بی‌دلیل خودرو است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور اعلام وصول شده است افزود: در این طرح بحث قیمتی خودرو، ارتقای کیفیت، خودرو‌های هیبریدی و برقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، با این حال طرح جامع است و نیاز به بحث چندین جلسه کمیسیون به‌روی آن دارد که البته باید نخست کارشناسی‌های دقیق انجام بگیرد و در نهایت به صحن ارسال شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه "در آنچه این روز‌ها در بازار خودرو شاهد آن هستیم عوامل مختلفی از جمله عوامل داخلی دخیل هستند" گفت: قطعاً قسمت عمده افزایش قیمت رخ‌داده در بازار خودرو کاذب است و حتماً باید این قیمت‌ها کاهش یابد.

وی با یادآوری اینکه افزایش کاذب قیمت‌ها تنها مختص بازار خودرو نیست بلکه در مسائل مختلفی همچون فولاد نیز رخ می‌دهد تصریح کرد: افزایش قیمت فولاد که بخش زیادی از افزایش قیمت خودرو را رقم می‌زند، مربوط به افزایش قیمت ورق سردی است که از فولادساز‌های داخلی تأمین می‌شود.

طاهری تأکید کرد: صنایع بالادستی خودرو از جمله صنایع تأمین ورق که قطعات را در اختیار خودروسازان قرار می‌دهند با افزایش تغییرات قیمت ارز قیمت ورق را بالا می‌برند و به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زنند در حالی که این‌ها تولیدات صددرصد داخلی است و هیچ قسمتی از فرآیند تولید وابسته به خارج نیست.

این مسئول گفت: شرکت‌هایی که در این صنایع فعال هستند فروش اقلام خود را با بازار‌های آزاد جهانی مقایسه می‌کنند، در حالی که خود آن‌ها هزینه انرژی و کارگری را با تغییرات ارز محاسبه نمی‌کنند و سود‌های کلانی به‌دست می‌آورند، با این حال باید این موضوع در صنایع بالادستی و پایین‌دستی خودرو اصلاح شود تا قیمت‌ها کاهش یابد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 23     شهریور    99، کد خبر:   2347571، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین