پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به تغییر جلد کتاب ریاضی سوم دبستان و حذف تصویر دختران از روی آن گفت: وقتی برای یک اشتباه یک دلیل بیاوریم می‌شود ۱۰۰۱ اشتباه؛ باید اشتباه را بپذیریم و عذرخواهی و جبران کنیم. برای چه مرتب توجیه می‌کنیم؟ باید بپذیریم که اشتباه کردیم.
شعار سال : حیدر تورانی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «تببین و عملیاتی شدن سندتحول بنیادین در مدارس» اظهار کرد: من اگر مسئولیت داشتم، به خاطر حواشی درست‌شده بر سر تغییرات جلد کتاب ریاضی سوم دبستان عذرخواهی می‌کردم. الان هم حاضرم از طرف آن‌ها عذرخواهی کنم.

او با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سندتحول را شاهد بودیم گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارآمد، خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله قربان گو بودیم و معترض نشدیم.

تورانی گفت:یکی از علل طرح مباحثی از این دست مبنی بر نداشتن سرانه و عدم اجرای سند تحول و ... در اولویت اول نبودن آموزش و پرورش است. بنده سال ۶۸ تا ۷۴ مدیر یکی از مناطق آموزش و پرورش بودم. مشکلاتی که الان وجود دارد، آن زمان هم ما داشتیم.

وی افزود: از روزی که سند نوشته شده قریب به ۱۰ وزیر و سرپرست سرکار آمده اند و در ۴۱ سال قبل ۱۶ وزیر آمده اند و یعنی میانگین هر دوسال یک وزیر سرکار آمده و برخی هم قد و قواره اجرای سند نبوده اند. وزرایی داشتیم که با سند آشنا نبوده اند و نگرش متفاوتی داشته و اجازه نداده اند اجرای سند هدفمند بشود و آن را معطل کرده اند.

سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سند تحول را شاهد بودیم گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم؛ چه وزیری که ناکارآمد و خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله‌قربان‌گو بودیم و معترض نشدیم. کسی که مسئول می‌شود، فکر می‌کند عقلش زیاد شده است. در حالی که اگر معاون وزیر شدم اختیارم زیاد می‌شود نه عقلم. نه اینکه فکر کنم هرچه می‌گویم درست است. مرتب وزرا عوض شده اند و مدام نقطه، سرخط آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه وزرا نقش جدی در عدم اجرای سندتحول داشته اند گفت: بخشی از عدم اجرایی شدن سند هم به این برمی‌گردد که امکانات کم و نگاه متمرکز حاکم است، اما بخش عمده به ما ستادی‌ها برمی گردد که نتوانستیم با نگاه سیستماتیک و نظام دار کار را پیش ببریم. هر وزیری آمد گفت هرچه من می‌گویم درست است. برخی اصلا می‌گفتند سند را قبول نداریم. برخی وزراء آن طور که باید حمایت نکردند و سیاست‌های جدید اخذ کردند.

تورانی افزود: ۸۰۰ مدیر استانی و منطقه‌ای داریم که برخی با سفارش نماینده مجلس و استاندار و فرماندار سرکار می‌آیند و صلاحیت ندارند و این‌ها اجازه نداده اند سند تحول محقق شود.

وی با بیان اینکه بوده و هستند افرادی که در حوزه ستاد با لیاقت و شایسته اند و دغدغه دارند گفت:، اما کسانی هم بودند که ناشی گری کردند و نتوانستند آنطور که باید کار را پیش ببرند. در شورای عالی آموزش و پرورش و جلسات مختلف هم با صراحت بیشتر این موضوعات را مطرح کرده ام و واقعا ما مقصر هستیم نه مدیران مدارس؛ گاهی دلم می‌سوزد چطور مدیران و معلمان با ما کار می‌کنند و ما را تحمل می‌کنند؟.

عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: دهه ۷۰ هم سرانه مرتب به مدارس نمی‌دادند. وقتی آموزش و پرورش در اولویت دولت نباشد این موضوعات حل نمی‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: hamshahrionline.ir، ۵۴۸۳۹۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین