پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
حوزه فلسفه و علوم انسانی از آن دست حوزه هایی است که شاید سایت های منتسب به آن یا مدعی ارائه دهنده اطلاعات فلسفی زیاد بوده است اما هیچ کدام مانایی و پایایی نداشته اند. به نوعی یا مسکوت یا بدون فعالیت مانده اند. سایتی چون «صدانت» از معدود سایت هایی است که در حوزه تخصصی فلسفه و فرهنگ شروع به فعالیت کرد و هم چنان فعالیت هایش را پویا و پیوسته ادامه می دهد.
شعار سال: سایت صدانت ازآن دست سایت‌های خودگردانی است که شور و شوق گردانندگانش علت موفقیت و پایایی آن در این حوزه شده است. جوانان داوطلب و علاقه‌مند به مباحث فلسفی و فرهنگی گرداندگان این سایت هستند که ذیل بخش هایی، چون اندیشمندان، فلسفه، یادداشت‌ها و درس گفتار‌ها اقدام به نشر تازه‌ترین نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و آثار در زمینه فلسفه دین، فلسفه اخلاق، عرفان، فلسفه فقه، اسطوره‌شناسی، فلسفه تاریخ، فلسفه سینما و فلسفه برای کودکان می‌کنند.

سایت صدانت از سال ۱۳۸۷ آغار به کار کرده است، اما از سال ۱۳۹۲ به صورت جدی‌تر و تخصصی‌تر کار خود را پی گرفته است. تلاش گردانندگان آن در جهت ایجاد مرجعی برای دسترسی آسان‌تر به این موضوعات است که در قالب متن، صدا و ویدئوی درس‌گفتار، سخنرانی، مصاحبه، نوشتار و معرفی کتاب صورت می‌گیرد.

صدانت تاکنون درس‌گفتار و سخنرانی و گفتگو‌های متعددی از اندیشمندانی، چون مصطفی ملکیان، بابک احمدی، محمدعلی اسلامی ندوشن، داریوش آشوری، داریوش شایگان، آرش نراقی، مراد فرهادپور، ابولقاسم فنایی و … منتشر کرده است.

این سایت همچنین، یک سیر مطالعاتی پیشنهادی برای فلسفه غرب و فلسفه اسلامی ارائه داده است تا راه را برای آشنایی بیشتر علاقمندان و مخاطبان هموار کرده باشد.

از نکات خوباین سایت این است که تازه‌ترین اخبار در حوزه‌های یادشده نیز به اطلاع بازدیدکنندگان سایت می‌رسد. مخاطبان در بخش «یادداشت‌ها» هم با پاره‌ای از دغدغه‌های بعضی از گردانندگان سایت آشنا می‌شوند.

همچنین از ویژگی‌های خاص این سایت می‌توان به مصاحبه‌ها مستقل و خواند با مصطفی ملکیان، سروش دباغ، حسین دباغ، محسن کدیور اشاره کرد.

صدانت از جمله اولین سایت‌هایی است که اقدام به گردآوری، پیاده‌سازی و انتشار درس‌گفتار‌ها و سخنرانی‌ها از جمله روش‌شناسی و روش‌تحقیق مصطفی ملکیان کرد.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین