پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
محمدرضا رزاقی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران اعلام کرده که کارگروه تخصصی واردات و صادرات در تعاون روستائی تشکیل می‌شود؟ در اجرای طرح الگوی کشت شرکت می‌کنیم؟ حداقل نرخ خرید تضمینی گندم باید ۵۵۰۰ تومان باشد؟ و.. باید به ایشان متذکر شد که برادر عزیز، با یک مشت شعار دقیقه نودی دولت و مدیران دولتی، شما بجائی نرسیده و نمی‌رسید. اگر دلت برای بخش تعاون و کشاورزی و روستا می‌سوزد، آستین بالا بزن. در غیر اینصورت سکوت، بهتر از وعده دادن است
  شعار سال:محمدرضا رزاقی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران در نشست خبری امروز اعلام کرد: در مدیریت جدید سازمان تعاون روستایی قرار شده کارگروه اختصاصی صادرات و واردات تشکیل شود.
 
وی گفت:‌این کارگروه متشکل از نیروهای متخصص صادراتی است و به جهت دانش و اطلاعات و تخصص‌هایی که در این زمینه دارند از ظرفیت آنها برای تسهیل امور صادرات استفاده می‌شود. در حقیقت این کارگروه به عنوان کاتالیزور در بخش صادرات خواهد بود.
 
رزاقی افزود: در حال حاضر 1500 شرکت تعاونی تولیدی در کشور وجود دارد و 1300 شرکت هم قرار است به آن اضافه شود در این شرکت‌ها 10 هزار نفر شاغل هستند و حقوق و مزایای خود را از فعالیت شرکت‌ها تأمین می‌کنند و حقوقی از سوی دولت به آنها پرداخت نمی‌شود.
 
آموزش مدیریت تغذیه گیاهی راهکاری برای کاهش مصرف کود و سم
 
رزاقی در پاسخ به این‌که با توجه به افزایش قیمت کود و سم نقش تعاونی‌ها در حمایت از کشاورزان چیست،‌گفت:‌به دنبال مدیریت تغذیه گیاهی هستیم تا مصرف کود و سم به حداقل برسد و کشاورزان کمتر متضرر بشوند. در این زمینه جلسات هم با سازمان حفظ نباتات داشته‌ایم و به آنها تأکید کرده‌ایم تا تکنیکال بخش سموم را وارد کنند که هزینه آنها کمتر خواهد شد. در کنار این آموزش کشاورزان را دنبال می‌کنیم و با کمک شرکت پایش و بازرسی که راه‌اندازی کرده‌ایم تلاش می‌کنیم تا کشاورزان سم و کود کمتری مصرف کنند و مبارزه با بیماری‌ها را به سمت کنترل بیولوژیک می‌بریم.
 
اجرای الگوی کشت بدون یاری تعاونی‌ها و تعیین نرخ تضمینی امکان پذیر نیست
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی در پاسخ به این که طبق وعده وزیر جهاد کشاورزی از مهر امسال یعنی چند روز دیگر باید طرح الگوی کشت اجرایی شود آیا زیرساخت‌های لازم را دارد؟ گفت: برای اجرای این طرح باید از ظرفیت‌های تعاونی‌ها استفاده شود و اگر چنین کاری را نکنند اجرای آن بسیار سخت خواهد شد. در کنار آن تصمیم‌گیران نرخ تضمینی هم باید برای محصولات اساسی نرخ مناسبی را تعیین کنند در غیر این صورت کشاورزان دنبال منافع خود خواهند بود و مسیر الگوی کشت عوض خواهد شد.
 
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزیطرح هوشمندسازی بخش کشاورزی را نیز دنبال می‌کند که اجرای آن به طرح الگوی کشت کمک خواهد کرد.
 
با لحاظ کردن قیمت کود و سم جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم را 5500 تومان ارائه داده
 
رزاقی در پاسخ به این سؤال که افزایش قیمت نهاده‌ها چه تأثیری در نرخ تضمینی گندم می‌تواند داشته باشد،‌گفت:‌دولت باید افزایش قیمت کود را در نرخی که برای گندم تعیین می‌کند دخالت دهد. وزارت جهاد نرخ خرید گندم را 5500تومان پیشنهاد کرده اما دولت کیلویی 3200 تومان مدنظر دارد البته روز گذشته با دخالت مجلس و اجرای طرح دو فوریتی قیمت 4500 تومان مطرح شده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد کشاورزی ، تاریخ انتشار:   24شهریور  1398، کدخبر :  2657، www.kajpress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین