پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران در اعتراض به بازگشایی مدارس لب به انتقاد گشود و نامه‌ای اعتراض آمیز به وزیر بهداشت نوشت و در آن متذکر شد که در صورت شیوع کرونا در میان کودکان تخت مراقبت‌های کودکان به میزان لازم وجود ندارد.
شعار سال: رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، نگرانی عمیق این انجمن نسبت به بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی کرونا را اعلام کرد.
منصور بهرامی، رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، نگرانی عمیق این انجمن را نسبت به بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی ویروس کووید ۱۹ با ذکر دلایل اعلام کرد.
بهرامی در این نامه نوشته است:
بدین وسیله انجمن علمی پزشکان کودکان ایرانی نگرانی عمیق خود را نسبت به بازگشایی مدارس در شرایط و پاندمی ویروس کووید ۱۹ با توجه به دلایل ذیل اعلام می‌دارد:
۱- مکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به طور کامل توسط دانش آموزان مخصوصاً پایه‌های ابتدایی وجود ندارد لذا در معرض قرار دادن دانش آموزان در محیط‌های سربسته با ازدحام زیاد منجر به افزایش میزان موارد بیماری وبه تبع آن مرگ و میر بالا در کودکان خواهد شد.
۲- علی‌رغم تصور قبلی مبنی بر عدم درگیری کودکان به این بیماری در ماه‌های اخیر موارد فزاینده‌ای از درگیری کودکان و حتی متأسفانه چندین مورد فوت کودکان در کشور وجود داشته است.
۳- در صورت همه‌گیری کودکان با بازگشایی مدارس همانند آنچه در میزان در بیماران بزرگسال شاهد بودیم متأسفانه تخت‌های مراقبت ویژه کودکان به اندازه کافی در کشور موجود نیست بنابراین با چالش بزرگی روبرو خواهیم بود.
۴- در حال حاضر هنوز واکسن جهت پیشگیری از این بیماری تهیه و توزیع نگردیده است.
۵- میزان سرایت این بیماری نسبت به سایر ویروس‌های تنفسی بسیار بیشتر است و همچنین افراد به ظاهر سالم می‌توانند ناقل بدون علامت باشد و باعث گسترش شیوع ویروس شود.
انجمن پزشکان کودکان ایران با در نظر گرفتن جمیع جهات و بررسی کارشناسی موضوع پیشنهاد می‌کند در سال تحصیلی آتی تا آماده شدن شرایط لازم و تولید واکسن تمهیدات لازم جهت برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین و از راه دور فراهم گردد و از حضور و اجتماع دانش‌آموزان در مجالس مدارس جلوگیری به عمل آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار ۲۵ شهریور ۹۹، کد خبر: ۵۷۴۶۱۴، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین