پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۰۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درخصوص علت افزایش قیمت برخی واحدهای مسکن مهر پردیس گفت ، شرکت عمران نه می‌تواند و نه قانونی است، افزایش قیمتی را در هیچ کدام از فازها اعلام کند. این مجموعه فقط قیمت نهایی واحدها را بر اساس بخشنامه‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی محاسبه و اعلام کرده است.
شعارسال: سعید غفوری در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس طی چند روز گذشته با هدف تعیین تکلیف متقاضیان عزیز و پیمانکاران و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های مسکن مهر، قیمت قطعی و نهایی واحدهای مسکونی مهر را در تمامی فازها پس از برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران و همچنین نمایندگان متقاضیان و بررسی کلیه جوانب فنی و اجرایی جمع‌بندی و در اکثر فازها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از بعضی هجمه‌های خبری نادرست و بی‌تقوایی یک عده تعجب می‌کنم، افزود: اولاً این کار باید طی سالیان گذشته علی الخصوص سال ۱۳۹۲ صورت می‌پذیرفت و همان عزیزانی که اعلام کردند ۱۸ ماهه می‌توان طرح‌هایی با این عظمت و در این شرایط سخت توپوگرافی را به اتمام برسانند به متقاضیان عزیز اعلام می‌کردند.

ثانیاً شرکت عمران نه می‌تواند و نه قانونی است، افزایش قیمتی را در هیچ کدام از فازها اعلام کند. این مجموعه فقط قیمت نهایی واحدها را بر اساس بخشنامه‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی محاسبه و اعلام کرده است.

غفوری تصریح کرد: نحوه محاسبه قیمت اعلامی بر اساس چهار موضوع است که نخستین موضوع مربوط به قیمت پایه قبلی یعنی ۳۳۰هزار تومان به ازای هر مترمربع بوده و این مبلغ بعلاوه دستورالعمل شماره ۳ مورخ 23/ 10/1392 که در دولت قبل ابلاغ شده بود و همچنین شیوه نامه ابلاغی کارهای مازاد بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: دومین مسأله هزینه انشعاباتی است که می‌بایست به دستگاه‌های خدمات رسان پرداخت گردد که به ازای هر واحد ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است که عمده آن می‌بایست به وزارت نیرو پرداخت شود.

وی سومین بخش را شامل بخشنامه‌های سایر دستگاه‌های دولتی نظیر بیمه، مالیات، نظام مهندسی و غیره برشمرد و گفت: چهارمین بخش موضوع هزینه محوطه‌سازی داخل قطعه‌ها است.

بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی هزینه آماده‌سازی واحدها به عهده شرکت عمران است و حتی بخشی از آورده متقاضیان که در سنوات گذشته و عمدتاً در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در بخش خدمات زیر بنایی و روبنایی خصوصاً ساخت راه‌های دسترسی، تونل دسترسی به فاز ۱۱ و ساخت مخازن و شبکه‌های آب و فاضلاب هزینه شده بود به حساب متقاضیان برگشت داده شود و مابقی هزینه‌های آماده‌سازی که مبلغ بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی و همچنین از محل تهاتر زمین‌های در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید تأمین و به پیمانکاران پرداخت شود. یعنی متقاضیان فقط در بخش محوطه‌سازی داخل قطعه‌های واحدهای مسکونی هزینه خواهند کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4، تاریخ انتشار: پنجشنبه 1 مهر 1395، شماره : 6317 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین