پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۴۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
مرکز دپوی زباله رامسر شاید یکی از بدترین‌های سایت زباله باشد چون حتی خاک‌پاشی و آهک‌پاشی روی زباله‌ها دیده نمی‌شود.

شعار سال: جنگل‌های جواهرده رو به نابودی است آن هم با زباله. زباله‌های رامسر که ۲۰ سال است در زمینی به مساحت پنج هکتار که در یکی از بکرترین نقاط جواهرده تلنبار می‌شود.
همه جواهرده را با عنوان «بهشت ییلاقی» می‌شناسند به دلیل طبیعت زیبا و هوای متعادلش. این بهشت ییلاقی که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند در آستانه نابودی تدریجی است. چون زباله‌های رامسر و روستا‌های اطراف در منطقه جنگلی کلاکلی یا اشکته‌چال از سال ۱۳۷۹ دپو می‌شود. شیرابه این زباله‌ها برخلاف اظهارات شهرداری رامسر در دل جنگل‌های جواهرده جاری است. بدون شک این شیرابه‌ها به خاک و آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده که درختان خشک، زرد و تنک شده اطراف این زمین زباله گواه روشنی بر این ادعاست. در ضمن در جواهرده آبشار‌های کوچک و بزرگی روان است که احتمال ورود شیرابه به این آب‌ها بسیار بالاست. از سوی دیگر نگرانی‌های جدی درباره راهیابی شیرابه به صفارود هم وجود دارد.
مرکز دپوی زباله رامسر شاید یکی از بدترین‌های سایت زباله باشد، چون حتی خاک‌پاشی و آهک‌پاشی روی زباله‌ها دیده نمی‌شود شاید برای همین است که مگس‌ها به اینجا حمله کرده‌اند. بوی تعفن زباله‌ها هم داستان تلخ دیگری است که حضور در این مرکز را سخت می‌کند مخصوصا در روز‌های کرونایی.
شواهد نشان می‌دهد که مرکز دپوی زباله رامسر در حال گسترش است، چون در روز ۱۰۰ تا ۱۴۰ تن زباله در این مرکز تخلیه می‌شود. انبوه زباله‌هایی که یک تپه زباله‌ای درست کرده و این تپه در حال پیش روی در جنگل است.
حداقل از یک دهه پیش قرار بود که با کمک شهرداری‌های سه شهر رامسر، عباس‌آباد و تنکابن، یک سایت مشترک مدیریت پسماند با محوریت تنکابن ساخته شود که هنوز محقق نشده است برای همین شهرداری رامسر قصد دارد یک زباله‌سوز کوچک برای سایت زباله این شهر راه بیاندازد و البته یک سوله کوچک برای تفکیک زباله‌های خشک از تر.
در حال حاضر تفکیک زباله‌های خشک و‌تر رامسر، بدون اصول بهداشتی و دستی، توسط کارگران افغان انجام می‌شود که بی‌شک سلامتی این افراد را در خطر جدی قرار می‌دهد. به ویژه اینکه این کارگران در محدوده همین مرکز دپوی زباله‌ها در چادر‌هایی که به لحاظ بهداشتی وضع خوبی ندارند؛ زندگی می‌کنند.
شهرداری رامسر ادعا می‌کند در سال ۲۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند این شهر هزینه می‌کند، اما وضعیت نابسامان و خطرناک مرکز دپوی زباله رامسر این اد‌ها را تا حدی زیر سیوال می‌برد.
رامسر به عروس شهر‌های ایران مشهور است به دلیل زیبایی و هوای خوش، اما بعید به نظر می‌رسد که با چنین وضع مدیریت پسماند و آسیب بزرگی که از این ناحیه به جنگل‌های جواهرده وارد می‌شود، بتواند این عنوان را برای همیشه حفظ می‌کند.

تعداد بازدید : 19

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 30 شهریور    99، کد خبر:   747563، www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
يعني ما تو استان هيچ ناظري در زمينه محيط زيست نداريم؟ اينقفدر اين ادارت خراب شده هستن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
فراتر از خراب شده دوست عزيز! يه چيزي ميگيم و يه چيز شما ميشنويم ما تو استان گلو پاره كرديم اما كسي بدهكار اين ماجرا نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین