پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
همه چیز از توییت امام جمعه لواسان آغاز شد. حجت‌الاسلام لواسانی نوشت: به هر نماینده مجلس، یک خودروی دنا به قیمت کارخانه داده‌اند ...
شعار سال: حجت‌الاسلام لواسانی نوشت: «به هر نماینده مجلس، یک خودروی دنا به قیمت کارخانه داده‌اند و قرار است پول آن ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود». او اندکی بعد توضیحات خود را به نقل از یک نماینده مجلس تکمیل‌تر کرد و گفت: «قیمت دناپلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲ میلیون است که سه ساله از حقوق آنان کم می‌شود؛ یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟»

قیمت دناپلاس اتومات کارخانه ۳۰۲ میلیون تومان است، اما این قیمت پس از گرانی‌های اخیر در کف بازار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان شده است.

صرفه‌جویی ۱۱۰ میلیاردی در هزینه مجلس با دناپلاس!

امیر آبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در واکنش به اینکه چرا دناپلاس دنده اتومات، اعلام کرد: «ایران خودرو در عرضه خودرو به مجلس تنها دو مدل داشت که یکی پژو پارس بود و دیگری دنا پلاس، که تعدادی از نمایندگان، دنا و تعدادی دیگر پژو را انتخاب کردند». او درباره اینکه چطور بدون قرعه‌کشی خودرو‌ها را خریداری کرده‌اند هم گفته: «طبق قانون مجلس جزو دستگاه‌های اجرایی است و می‌تواند ماشین بدون قرعه‌کشی را برای زیر مجموعه خود تهیه کند». این نماینده مجلس ادعا هم کرده که با این کار در طول دوره چهارساله مجلس بابت هزینه رفت و آمد نمایندگان ۱۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود.

حاجی‌دلیگانی دیگر نماینده مجلس، اما نظر متفاوتی دارد و می‌گوید: «تحویل این خودرو به نمایندگان متقاضی مناسب نبود. باید خودروی معمولی‌تری داده می‌شد. من خودم در ۳ دوره اخیر خودرو نگرفتم و تقاضا هم نکردم بلکه از خودروی شخصی‌ام که یک ال ۹۰ مدل سال ۹۰ بود استفاده می‌کنم».

اندکی بعد و با بالا گرفتن اعتراض‌ها، روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در صفحه اینستاگرامش از انصراف تحویل این خودرو خبر داد و نوشت: «علی رغم درخواست اولیه، انصراف می‌دهم».

رهبر انقلاب: با ماشین خودتان سرکار بروید

در همین ساعات فیلم تذکر شدیداللحن رهبرانقلاب به مسئولان درخصوص استفاده نکردن از خودروی دولتی هم در فضای مجازی بازنشر شد که فرموده بودند: «آقایان حق ندارند وقتی که امکانات شخصی دارند از امکانات دولتی استفاده کنند. ماشین دارید سوار بشوید بیایید محل کارتان، ماشین دولتی یعنی چه؟»

من شاسی‌بلند می‌خواهم!

در جنجالی‌ترین واکنش نیز، سیاهکلی نماینده قزوین از آن طرف شکایت کرده که: در دوره قبل نماینده‌ها شاسی بلند گرفتند، من هم برای رفتن به مناطق روستایی شاسی بلند می‌خواهم. اکنون هم این ماشین را اگر بفروشم با ۴۰۰ میلیون اضافه نمی‌توانم شاسی بلند بخرم. این درست است که نماینده مردم پیاده باشد و سطح زندگی مالی‌اش اندازه یک بخشدار نباشد؟ مردم باید مدافع نمایندگان باشند و بگویند این نماینده سرش کلاه رفته چرا باید هم پول بدهد و هم فحش بخورد و هم ماشین‌اش بعد از ۴ سال مستهلک شود.

حواستان هست نماینده چه کسانی هستید؟

این خطای راهبردی مجلس همچنان در فضای مجازی و رسانه‌ای داغ است. احمد توکلی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس گفته: «تصمیم‌تان در تأمین خودرو اشتباه بود و زیبنده است از این بابت از ملت پوزش بخواهید». دلاوری مجری تهران بیست هم اینطور واکنش نشان داده: «آقایان! حواستان هست نماینده چه کسانی هستید؟»
 
تعداد بازدید : 1
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایران جیب، تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:iranjib.ir،۷۵۹۷۳
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین