پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما در منزل با آن مواجهیم بحث حمله حشرات به حبوبات و غلات نگهداری شده در منزل است. معمولا حبوبات و غلات بیشتر به صورت عمده و در مقادیر زیاد تهیه شده و در منزل نگهداری می‌شود، اما در صورتی که مراقبت‌های لازم از آن‌ها به عمل نیاید در اثر حمله حشرات ممکن است غیرقابل مصرف شوند.
شعار سال:با رعایت چند نكته ساده می‌توانید ماندگاری این گروه از مواد غذایی را در منزل افزایش دهید. هیچ‌گاه حبوبات تازه خریداری شده را با حبوباتی كه از قبل در منزل داشتید مخلوط نكنید. زیرا در صورت وجود تخم حشرات در هر یك از خریدهای قبلی یا جدید، همه محموله آلوده خواهد شد. حبوبات با غلات بسته‌بندی‌شده معمولا در كارخانه‌ها بوجاری‌شده و اجسام خارجی موجود در آنها، به ویژه تخم حشرات یا سایر مواد خارجی از آنها جدا می‌شود. اما باز هم بهتر است حبوبات بسته‌بندی یا فله پیش از انتقال به ظروف در بسته از نظر وجود اجسام و تخم حشرات مورد بررسی قرار گیرند. پس هر گونه جسم خارجی غیرمعمول را از محموله جدا كنید.
 
هیچ گاه قبل از نگهداری طولانی‌مدت، حبوبات یا غلات را نشویید، زیرا باقی‌ماندن رطوبت در سطح دانه‌ها زمینه فساد آنها را توسط میكرو ارگانیسم‌ها و به‌خصوص كپك‌ها را فراهم می‌كند. شست‌وشو را به زمان مصرف موكول كنید. برای نگهداری غلات و حبوبات می‌توانید از ظروف شیشه‌ای، استیل یا پلاستیكی و مكان‌های خشك و خنك استفاده كنید. ظروف استیل یا فلزی باید عاری از زنگ‌زدگی باشند. وجود زنگ‌زدگی در قوطی‌های فلزی نشان‌دهنده وجود رطوبت در محیط نگهداری غلات است.
 
در محل نگهداری غلات یا حبوبات (كابینت، انبار و...) می‌توانید چند قرص زغال فعال قرار دهید. در حین نگهداری مواظب باشید درِ ظروف برای مدت زمان طولانی باز نماند. یكی از روش‌های دفع حشرات این است كه قبل از ریختن آنها در ظروف اصلی، چند روز آنها را در مقابل آفتاب به صورت لایه نازكی پهن كنید تا در صورت وجود تخم حشرات، نور آفتاب سبب غیرفعال‌شدن آنها شود. این حشرات بیشتر باعث آلودگی حبوبات و غلات می‌شوند تا آسیب به آنها. از خرید مقادیر زیادی از حبوبات و غلات بپرهیزید و سعی كنید فقط در حد نیاز معمول آن را تهیه كنید.
 
اگر از حبوبات بسته‌بندی‌شده تهیه می‌کنید، از سالم‌بودن بسته‌بندی آن و نیز تاریخ تولید و انقضای آن مطمئن شوید. هر چند وقت یكبار محل نگهداری حبوبات و غلات را به ویژه در گوشه‌ها و شكاف‌ها با جارو برقی كاملا تمیز كنید. به یاد داشته باشید بعد از این كار و قبل از استفاده مجدد جارو برقی را تخلیه كنید. در صورتی كه در بازرسی اولیه محموله فله متوجه حضور سوراخ در دانه‌ها شدید از خرید این محموله بپرهیزید. در صورتی كه در یخچال فضای اضافی در اختیار دارید، می‌توانید حبوبات را در آن نگهداری كنید.
 
اما در ظروف دربسته و غیرقابل نفوذ به هوا برای جذب‌نكردن رطوبت و بو از یخچال. در صورتی كه علائمی از حمله آفات را در اطراف محل نگهداری حبوبات دیدید، می‌توانید آنها را حداقل چهار روز در فریزر یا در دمای صفر درجه سانتی‌گراد قرار دهید. به این ترتیب تخم آفات غیرفعال خواهند شد.
 
استفاده از حشره‌كش‌ها برای استفاده در كابینت‌ها یا محل نگهداری (انبارها) پیشنهاد نمی‌شود. مگر این‌كه در زمان استفاده و چند روز پس از آن هیچ ماده غذایی در آن مكان وجود نداشته باشد. حشره‌كش‌ها هیچ اثری روی حشراتی كه در داخل بسته‌بندی هستند ندارند. هر ماده غذایی كه با حشره‌كش در تماس مستقیم باشد باید دور ریخته شود. كابینت‌ها، قفسه‌ها و ظروف باید قبل از استفاده كاملا شسته و خشك شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سلامت نیوز    ، تاریخ انتشار: 8  مهر  1399  ، کدخبر:  300487،www.salamatnews.com
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رکنا ، تاریخ انتشار: 8  مهر  1399  ، کدخبر611126: www.rokna.net
 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
چقدر اين شعار سال خوبه واقعا كه تو همه موضوعات ورود ميكنه و براي مخاطب هاش خوراك خوب تامين ميكنه
ا.ف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین