پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
چنان با قاطعیت در خصوص غیر قابل قیاس بودن نتایج اخیر پرسپولیس و استقلال با دوره های پیشین صحبت می کند که آدم کم مانده باور کند، حرف های وزیر تماما درست است؟ اگر نتایج اینقدر به چشم جناب وزیر آمده، چرا شاهد گونی گونی گند و فساد و بی اخلاقی در فوتبال کشور و حتی این دو باشگاه محبوب مردم هستیم؟ تمام کنید این رشته بی رشته تبلیغاتی را آقای وزیر .
شعار سال:‌ وزیر ورزش و جوانان گفت: در دوره چهار ساله اخیر مجموعه نتایجی که ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال گرفته‌اند با هیچ دوره چهار ساله‌ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و این دو باشگاه همواره در بالای جدول بودند.
 
مسعود سلطانی‌فر در حاشیه جلسه خصوصی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در دوره چهار ساله اخیر مجموعه نتایجی که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گرفته‌اند با هیچ دوره چهار ساله‌ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست. هر دو در لیگ قهرمانان بودند و جام‌های متعددی را به دست آوردند و دل مردم را شاد کردند.
 
هیچ سهمیه‌ای برای ارز دولتی نداشتیم

وی در ادامه افزود: این در حالی است که به دلیل مصوبه مجلس باشگاه‌های دولتی نمی‌توانند از کمک دولت استفاده کنند و یک ریال طبق برنامه ششم به آن‌ها از اعتبارات دولتی کمک نکردیم. هیچ سهمیه‌ای برای ارز دولتی نداشتیم. اداره این دو باشگاه و گرفتن این نتایج در حالی بوده که ما از حق پخش تلویزیونی برخوردار نبودیم. به خصوص در هفت هشت ماه اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا از درآمد بلیت‌فروشی بی‌بهره بودیم، چون ورود تماشاگران ممنوع شده بود. این در حالی بود که سامانه هواداری نیز که یکی از منابع مهم تامین‌کننده این دو باشگاه بو، به دلیل محدودیت‌های مجازی که به وجود آمده بود و سوء‌استفاده‌ای که عده‌ای کرده بودند، قطع شد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و رکود اقتصادی که به وجود آمده باعث شده بنگاه‌های اقتصادی هم راغب نباشند که تبلیغات بدهند. به دلیل تحریم‌های ناعادلانه و شیوع کرونا با رکودی روبرو هستیم و بنگاه‌ها علاقه‌ای به تبلیغ ندارند. به خاطر تحریم‌ها ای‌اف‌سی حق و حقوق دو باشگاه را نمی‌دهد. پرسپولیس رقمی حدود دو میلیون دلار طلبکار است از ای‌اف‌سی. استقلال هم چند صد هزار دلاری از گذشته طلبکار است. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم یک دلار نمی‌دهد. فیفا هم حق فوتبال ما را نمی‌دهد. وقتی نگاه می‌کنیم این دو باشگاه بودجه دولتی ندارند. سهمیه ارز دولتی ندارند. حق پخش تلویزیونی و بلیت‌فروشی هم ندارند. سامانه هواداری نیز تعطیل شده است. پولشان را ای‌اف‌سی نمی‌دهد. بنگاه اقتصادی هم به آن‌ها تبلیغ نمی‌دهد. کارگزاران هم با چنگ و دندان کار را جلو می‌برند. تعهدات ارزی آن‌ها هم چند برابر شده است. با وجود این شرایط، اما دو باشگاه امسال بیشترین پرداخت‌ها را به بازیکنان و کادر‌های فنی در طول سال‌های گذشته داشته‌اند. همه بازیکنان بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد دریافتی داشته‌اند و اگر چهار نفر هم کمتر گرفته‌اند مربوط به سالیان قبل بوده است. برای مجوز لیگ قهرمانان آسیا باید بدهی‌های به وجود آمده نیز پرداخت شود.
 
بسیاری از بدهی سنوات قبل برای اخذ مجوز لیگ قهرمانان آسیا تسویه شده است

سلطانی‌فر در پایان گفت: بسیاری از بدهی سنوات قبل برای اخذ مجوز لیگ قهرمانان آسیا تسویه شده است. من این مطالب را گفتم که هواداران و جوانان و مرتبطین که حالا در مقام تحلیل هستند ببینند این نتایج ورزشی خوب و مناسب در حالی اتفاق افتاده که ما با هشت یا ۹ تهدید مواجه هستیم برای این دو باشگاه. طبیعی است که بدهی‌هایی در شرایط خاص ایجاد شده است. نسبت به گذشته ضرورت بیشتری هست تا قدم‌های پایانی خصوصی‌سازی برداشته شود و ظرف چند ماه آینده این دو باشگاه با شرایط خاصی که دارند شرایط ورود به بازار سرمایه و بورس را به دست بیاورند و با شفاف شدن حسابرسی و مشخص شدن طلب‌ها و بدهی‌ها بتوانند وارد بازار سرمایه بشوند. خیلی دور نیست که این شرایط را ببینیم.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۳مهر ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir،۸۴۰۷۵۰۱۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین