پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت شکل گیری مجتمع های تعمیر و نگهداری کشتی در کشور گفت: باید شبکه بندری بین شهرهای مجاور دریا ایجاد شود.

شعار سال: عباس آخوندی در بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی با بیان اینکه موفقیت مجدد ایران در سطح صنعت دریانوردی پس از برجام را باید دوباره تعریف کنیم گفت: باید سهم ملت ایران از پهنه جهانی را به دست بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی اصلی ترین بحث تحریم را محدود کردن بازارهای بین المللی برای ایران دانست و افزود: وقتی یک موضوعی جهانی می شود قاعده بازی هم جهانی شده بنابراین باید قدرت رقابت ما هم جهانی باشد.

وی ادامه داد: اگر اصل را بر رقابت پذیری جهانی بگذاریم و به آن باور داشته باشیم نباید فقط همه جا منتظر حمایت دولت بمانیم.

وی با اعلام اینکه مگر حمایت دولت بیش از سرزمین اصلی امکان پذیر است، گفت: بگاه های ایرانی باید با مقیاس جهانی با همتایان خود رقابت کنند بنابراین به بنگاه هایی نیاز داریم که بدون حمایت دولت بتوانند فعالیتکنند.

آخوندی تاکید کرد: دریا فقط حمل و نقل بار نیست و حمل و نقل مسافر، بخش های تفریحی و گردشگری هم از دیگر فعالیت هایی است که در دریا رخ می دهد همچنین ساحل بستری برای سکونت و توسعه تمدن های مختلف است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۵ درصد از حمل و نقلکشور بر روی جاده است، گفت: سعی کردیم حمل و نقل ترکیبی را در سه سال گذشته اجرایی کنیم و بر این اساس اتصال بین دریا و ریل را ایجاد کردیم به طوی که سهم ریل از تخلیه بار در بنادر به ۱۷ درصد رسیده است اما باید خیلی بیشتر گسترش یابد.

آخوندیگفت: سازماندهی مجدد بنادر خشک و انجام امور گمرکی و اداری در داخل سرزمین اصلی هم از دیگر اقداماتی است که باید انجام گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید یک حمل و نقل ترکیبی ۴ وجهی داشته باشیم گفت:مفهوم اقتصاد درون‌زای برون نگر به این معناست که چگونه دریا برای توسعه صادرات نقش بیشتری داشته باشد؛ در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال تکمیل است و به زودی افتتاح می شود بنابراین ما باید بتوانیم تمام محصولات آن را از ایران صادر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: الان در حوزه گازوییل با توجه به هماهنگی با وزارت نفت طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش را اجرا کرده ایم و موضوع صرفه‌جویی در مصرف گازوییل به صورت جدی مطرح شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه ما امکان صادرات ۲۰ میلیون لیتر گازوییل در سال داریم گفت: سازمان بنادر باید چشمه منابع صادراتی را شناسایی کرده و برای صادرات از آنها حمایت کند.

وی یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر را در پس کرانه ها دانست و گفت: ما در حال حاضر ۲۴۵۰ هکتار پس کرانه در بندرعباس داریم که پر شده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه شهرهای بندری باید ثروتمندترین شهرهای کشور باشند، گفت: به دلیل بسیاری از بی تدبیری‌ها این شهرها وضعیت مناسبی ندارند و تراکم جمعیت در جنوب ۴.۸ نفر در کیلومتر است.

وزیر راه و شهرسازی بر توسعه فناوری در صنعت اشاره کرد و گفت: با ساخت کشتی مخالفتی ندارم اما از آن مهمتر موضوع تعمیر و اورهال کشتی هاست.

وی ادامه داد: پس از برجام باید ساخت مجتمع های بزرگ تعمیر و نگهداری کشتی را پیگیری کنیم و حتما هم باید در حوزه بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره به توسعه بندر چابهار در دریای عمان گفت: باید شبکه بندری بین شهرهای مختلف مجاور دریا ایجاد شود تا حمل و نقل به شکل مناسبی انجام گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 6 مهر95 ، کد مطلب: 3780265: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین