پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۷۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
حکم محرومیت موقت سعید آذری از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال موجب حمایت اهالی فوتبال از مدیرعامل فولاد شده و حالا به جای یک نفر، همه از این مجموعه به خاطر ساکت کردن منتقدانش، انتقاد می‌کنند.

شعار سال : کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حکمی سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان را بدون ذکر توضیحات، به طور موقت از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون فوتبال هیچ توضیحی برای محرومیت یکی از موفق‌ترین مدیران چند سال اخیر ارائه نکرده است.

پیگیری این اتفاق از سوی کمیته اخلاق هیچ نتیجه‌ ای در بر نداشت و در نهایت روابط عمومی این مجموعه درباره علت ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرد. آن‌ها می‌گویند مسئولان فعلی این کمیته در اعلام احکام خود توضیحی را نمی دهند تا فرد موردنظر در جلسه شرکت کند و به صورت حضوری در جریان اتهامات خود قرار بگیرند.

با ان حال سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان علت محکومیت موقت خود را مصاحبه علیه ارکان فدراسیون فوتبال عنوان کرده است؛ اتفاقی که در لیگ های معتبر فوتبال اروپا هیچ گاه رخ نمی‌ دهد و این اتفاق نوع جدیدی از دموکراسی در این فدراسیون است که قطعا فیفا هم از شنیدن آن تعحب خواهد کرد.

*انتقاد از فدراسیون مصداق تشویش اذهان عمومی است!

محکومیت آذری براساس مصاحبه هایی است که او در چند ماه گذشته در انتقاد از برخی تصمیمات مسئولان وقت این مجموعه انجام داده است که فقط مختص به وی نبوده و در واقع جامعه فوتبال این قبیل اتفاقات را ناشی از عملکرد ضعیف این فدراسیون قلمداد کرده‌ اند.

مدیرعامل نسبتا محبوب فولاد در میان اهالی فوتبال که از هم صنفی‌های خود یک قدم جلوتر است، درباره دلایل این محرومیت می‌گوید: « در پرس و جو از مسئولان کمیته اخلاق، دلیل این نامه و احضار من به کمیته اخلاق را مصاحبه مردادماه من دانستند. گفتند که من در مردادماه علیه فدراسیون مصاحبه کرده‌‌ام و گفته بودم تا زمانی که تاج در فدراسیون فوتبال بوده این فدراسیون مقداری نظم و انضباط داشته است اما حالا با بلاتکلیفی همان یک ذره نظم و انضباط را هم ندارد و دچار سردرگمی شده است. به من گفتند که این صحبت مصداق تشویش اذهان عمومی است، درواقع برای انتقاد از فدراسیون  فوتبال محروم شده‌ام.

امروز دوباره دلیل دیگری را برای من آوردند، من اخیرا گفته بودم گویا متولیان فوتبال مرده‌اند که مردم برای اعتراض به مجلس می‌روند و هیچ برنامه‌ای برای کنترل اتفاقات داخل فوتبال وجود ندارد. دلیل دیگری را هم که آورده بودند این بود که گفتند چرا من علیه بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران عکس‌العمل بد نشان دادم. همه این موارد را مصداق تشویش اذهان عمومی دانستند.»

مصاحبه‌های سعید آذری در حالی جزو مصادیق تشویش اذهان عمومی قلمداد شده است که هر یک از اعضای خانواده فوتبال می‌توانند نسبت به اقدامات و تصمیمات فدراسیون صحبت کنند و به تشویق یا انتقاد بپردازند اما به نظر می رسد این فدراسیون به جای اصلاح خود و پیشگیری از اشتباهات گذشته، راه دیگری را انتخاب کرده تا صدای منتقدانش را ببندد.

*محرومیت آذری و افزایش انتقادات از فدراسیون فوتبال

نکته جالب در این ماجرا، حمایت دسته جمعی اهالی فوتبال از سعید آذری است. حتی مخالفان سبک مدیریتی آذری هم در مواجهه با اقدام فدراسیون فوتبال برای محکوم کردن فردی به خاطر مصاحبه کردن، موضع گرفته‌اند. در واقع موج حمایت‌ ها از سعید آذری از سوی فوتبالیست‌ها، مربیان، پیشکسوتان و هواداران به گونه ای است که باید در انتظار عقب نشینی فدراسیون فوتبال با فشار مسئولان بالادستی باشیم تا وضعیت از این بدتر نشود.

طی 24 ساعت اخیر چهره های مختلفی از جمله علی کریمی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام  و البته دیگر بازیکنان و تعداد زیادی ار هواداران فوتبال در ایران از او حمایت کرده‌اند؛ مدیری که در چند سال گذشته از عملکرد ضعیف مسئولان اداره کننده فوتبال ایران انتقاد کرده است.

او اخیرا در روزی که هواداران استقلال در اعتراض به عملکرد وزارت ورزش و باشگاه استقلال، مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شدند، این حضور را به علت از بین رفتن اداره کنندگان فوتبال دانسته و موقعیت را اینطور تشبیه کرد که گوی پدر فوتبال مرده است.

اگر این همان عبارتی باشد که احتمالا باعث صدور یک حکم تعلیق موقت از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شده، باز هم نمی‌تواند دلیل کافی و قانع کننده‌ای برای محروم کردن کسی به شمار برود.

در نتیجه به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق این بار هم مانند خیلی از اقدامات خود در گذشته مرتکب اشتباهی شده که راه را برای هموارتر شدن انتقادات از این مجموعه باز می‌ کند و به ضرر خودش تمام خواهد شد.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران ، تاریخ انتشار 7 آبان 99 ، کد خبر : 1479041 ،jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
چه خبره تو این فوتبال و فدراسیون که هرروز حتی روز تعطیل هم باید خبر بد خوند ازش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
فدراسیون فوتبال شده پر از معما که اصلا کسی هم دیگه نمیتونه ازش سر در بیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
فوبتال ایران اون زمان که فردوسی پور داشت خودش رو نابود میکرد که فساد رو بردارین قابل اصلاح بود اما الان نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
یعنی این تیم استقلال میخواد چطوری برای خودش ادمه و امیدی طرح کنه؟ من این تیم رو رو به پایان میدونم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین