پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۹۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
مرتضی ضامنی از نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی توضیحاتی داد.
شعار سال: مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با توجه به مصوبه ارتقای سطح آلاینده‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، یک خودروساز برای تحویل ۴۰ هزار تاکسی با استاندار یورو ۵ اعلام آمادگی کرده است.

او افزود: فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ طبق اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از ۱۵ آبان جاری، با هدف نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته خواهد شد و امیدواریم در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی بتوانیم با خودروساز (ایران خودرو) همکاری مناسبی داشته باشیم.

او ادامه داد: البته ادامه فرآیند نوسازی و اختصاص خودرو‌های مورد نظر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی به متغیر‌هایی مانند قیمت خودرو، اعطای تسهیلات برای نوسازی و موجودی و تولید خودروساز توسط خورو ساز وابسته است که با شرایط کنونی پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه خودرو در فرآیند نوسازی قرار گیرند.

ضامنی گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند و اکنون ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است و به رغم طرح خوبی که در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد، موفق به نوسازی ۷۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شدیم.

او ادامه داد: در این بین با مشکلاتی مثل افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث پرداخت نشدن تسهیلات توسط بانک‌ها مواجه شدیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرد.

ضامنی افزود: به رغم همه این مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را دوباره فعال کنیم که در ادامه در ابتدای سال ۹۹ به مشکل مصوبه و قانون ارتقای سطح آلایندگی خودرو‌های تولیدی از استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ برخوردیم که این قانون در حوزه تاکسیرانی اتفاق نیفتاده بود که با انعکاس آن به دولت و همچنین موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز نوسازی پنج هزار دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ را دریافت کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و ۴هزارو ۶۹۱ دستگاه تاکسی را نوسازی کردیم.
 
دو نوع خودروی پژو ۴۰۵ و سمند مجوز‌های لازم برای کاربری تاکسی را اخذ کرده‌اند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: بخش زیادی از این خودرو‌ها به متقاضیان تحویل داده شده و تعداد اندکی از آن‌ها باقی مانده که فرآیند تحویل آن‌ها نیز در حال انجام است.

ضامنی افزود: طبق تفاهمی که با شرکت خودروساز صورت گرفته، دو نوع خودروی پژو ۴۰۵ و سمند مجوز‌های لازم برای کاربری تاکسی را اخذ کرده‌اند و متقاضیان زیادی در شهر‌های مختلف به ویژه کلان شهر‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در فرآیند نوسازی شرکت کنند.

او گفت: شهرداری‌های برخی شهر‌ها نیز به این موضوع ورود و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را فراهم کرده‌اند که این امر در افزایش میزان نوسازی مؤثر است؛ امیدواریم که زمینه برای اعطای تسهیلات فراهم شود تا فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی سرعت بیشتری به خود بگیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۹آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۸۰۱۰۹، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
1
امیدواریم طوری باشه که راننده ها ترغیب به این مساله بشن نه اینکه روی گردان تر از گذشته بشن
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
1
سلام. خواهشا قید این پژو ۴۰۵ را برای راننده بزنید چون همش واشر سرسیلندر میسوزونه ولی ای اف سون عالیه،اما ۴۰۵ شده منبع درامد مکانیک ها وقطعه فروش ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
نوسازی ها در ایران به گونه ای هست که اصلا صرف برای راننده نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین