پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نشر و ترویج آثار علما و بزرگان دین سبب حفظ ارزش‌های دینی در جامعه می‌شود.

شعار سال: ماموستا فایق رستمی در نشست تخصصی ائمه جمعه استان که با حضور معاون حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری و مسئولان استان در سنندج برگزار شد، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: علمای دینی در مسائل دینی و دنیایی، عمران و آبادنی و راهنمایی مردم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم، گفت: در قرآن کریم شواهد و نمونه‌های زیادی بر فضیلت، علم و علم‌آموزی، تربیت و تعلیم و اخلاق‌مداری علما وجود دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خطیب باید مانند چراغی باشد که برافروخته شود و بسوزد و همه‌جا را روشن کند و وظیفه‌ای پیامبرگونه داشته باشد و مانند باران بر همه ببارد بنابراین نشر و ترویج آثار علما و بزرگان دین سبب حفظ ارزش‌های دینی در جامعه می‌شود.

ماموستا رستمی با اشاره به وظایف مهم ائمه جمعه افزود: خطیب جمعه موظف است روز جمعه و فرصت نماز جمعه را غنیمت شمرده و فرایض دینی و مسائل روز جامعه را بیان کند.

وهابی‌ها و همه گروه‌های تکفیری بنیان خانواده‌ها را نشان گرفته‌اند

در ادامه این مراسم ماموستا عبدالله حیدری با تاکید بر اهمیت دشمن‌ شناسی اظهار داشت: باید دشمنان خود را بشناسیم و این همه فرقه‌های شیطانی و توطئه مستکبران جهان‌خوار که در جامعه وجود دارد همانند گرگ زوزه می‌کشند و در کمین جوانان ما هستند.

وی افزود: وهابی‌ها و همه گروه‌های تکفیری شبانه‌روز در تلاش هستند که به درون خانه و خانواده‌ها نفوذ کنند وبنیان کانون خانواده را نشان گرفته‌اند و اعتقاد صحیح را رد می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: گروه‌های تکفیری جوانان را به انحراف لامذهبی می‌کشانند و از اهانت به ائمه هدی و علمای دین باکی ندارند پس باید هوشیار باشیم و علیه این دسیسه‌ها قیام کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد منتظری اظهار داشت: تلاش کنیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه قانونمند کنیم که به‌جز زندگی وظیفه ما نیز شود.

وی افزود: توجه به نمازهای جمعه و امر به معروف و نهی از منکر در تعظیم شعائر اسلامی اهمیت دارد که باید به آنها توجه کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: ائمه جمعه از بردن نام افراد و موسسات حقیقی و حقوقی بشدت اجتناب کنند زیرا ذکر این نام‌ها در نماز جمعه بازتاب‌هایی دارد.

وی گفت: ائمه جمعه بر محتوای خطبه‌های ارسالی به مرکز شهرستان نظارت داشته باشند که از سوء تفاهمات احتمالی جلوگیری شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 مهر95 ، کد مطلب: 1199996: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین