پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۹۸۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
به دلیل نبود مواد اولیه تولی پوشک بچه، در روز‌های اخیر برخی از برند‌های این محصول بسیار کمیاب شده اند و قیمت برخی دیگر بسیار افزایش یافته است.
شعار سال: در یک ماه اخیر قیمت پوشک بچه افزایش زیادی داشته پوشک سایز صفر یکی از برند‌های معروف که در مهرماه به قیمت ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسیده در حال حاضر به قیمت ۴۶ هزار تومان رسیده، پوشک سایز ۶ همین برند نیز از قیمت ۸۰ هزار تومان در مهرماه به قیمت ۱۶۶ هزار تومان در آبان ماه رسیده است.
قیمت پوشک بچه دو برابر شد
 
قیمت پوشک بچه دو برابر شد

نگاهی به سایت‌های فروش آنلاین کالا‌ها تاییدکننده گرانی و عدم موجودی برخی برند‌های پوشک بچه است. این گرانی تا جایی پیش رفته که قیمت یک بسته پوشک بچه در برخی برند‌های معروف به ۴۵۵ هزار تومان رسیده است.
با این اوصاف اگر هر بچه به صورت میانگین روزانه ۴ عدد پوشک مصرف کند هزینه خانواده برای تامین پوشک بالای یک میلیون تومان می‌شود البته این میزان هزینه برای برند‌های گران‌تر است و در برند‌هایی با قیمت مناسب‌تر، هزینه ماهانه خرید پوشک بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود.

یکی از شهروندان می‌گوید: دوماه پیش یک مارک پوشک را ۴۵ هزار تومان میخریدم، اما الان با قیمت ۸۵ هزار تومان میخرم.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: به دلیل حساسیتی که پوست فرزندم دارد مجبور به استفاده از یک برند مخصوص از پوشک هستم که در حال حاضر قیمت آن به شدت افزایش یافته است و برای خرید آن هزینه زیادی پرداخت می‌کنم.
کمیاب شدن پوشک بچه به دنبال کمبود مواد اولیه
نیما بصیری، عضو هیئت مدیره انجمن سلولزی کشور گفته است: مواد اولیه پوشک بچه همچون خمیر از آمریکا، کانادا و برزیل وارد کشور می‌شد و حالا با تشدید تحریم‌ها مواد اولیه پوشک بچه وارد نمی‌شود و همین موضوع باعث کمیاب شدن این کالا در بازار شده است.
وی افزوده است: یکی از مواد اولیه پوشک بچه همان لایه‌هایی است که در ماسک‌ها استفاده می‌شود و در شرایط شیوع بیماری کرونا تولید ماسک نسبت به تولید پوشک بچه در اولویت قرار گرفته بنابراین ظرفیت تولید پوشک کاهش یافته است.
بصیری "دلالی" را عامل دیگر افزایش قیمت پوشک بچه عنوان کرده و گفته است: مواد اولیه پوشک بچه چند دست می‌چرخد تا به دست تولیدکنندگان اصلی برسد که همین موضوع در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.

عدم توزیع برند‌های معروف پوشک بچه از دو ماه پیش
عبدالله رزاق منش، رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی وبهداشتی شیراز درباره کمبود پوشک بچه در بازار گفت: معمولا کمبود در برند‌های معروف و مورد اقبال مردم است که این برند‌ها حدود دو ماه است توزیع نداشته‌اند و کالا‌های موجود در بازار مربوط به قبل است.
وی درباره افزایش قیمت پوشک بچه می‌گوید: افزایش قیمت مواد اولیه دلیل اصلی این افزایش قیمت است که سبب شده قیمت پوشک بچه تا ۴۰ درصد افزایش یابد.
۷۰ درصد مواد اولیه تولید پوشک، وارداتی است و علاوه بر مشکلاتی که تحریم‌های اقتصادی برای تجارت بین‌المللی ایران ایجاد کرده، در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی برای خرید مواداولیه با مشکل تامین ارز مواجه شده‌اند و این چیزی است که به‌عنوان مهم‌ترین عامل افزایش هزینه تولید، کاهش میزان تولید و در نهایت افزایش قیمت‌ها اعلام می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تابناک، تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۲۹۹۵، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
دیگه کسی حاضره با این هزینه های بچه، بچه بیاره واقعا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
الان با این اوضاع چه انتظاری میشه از زوج ها داشت برای بچخ دار شدنشون؟ به نظرتون پیر شدن جمعیت ایران تقصر کیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین