وقتی بحث مثلا دوتا بخر سه تا ببر در سطح خرده فروشی و زنجیره نهایی ارتباط فروشنده با مصرف کننده مطرح میشود، ممکن است دارای جذابیتهایی باشد. اما اگر این طرح از طرف کارخانه دارها و تولید کنندگان مطرح شده و در طول زنجیره توزیع کالا شاهد حذف اشتانیونها باشیم، مسلما قیمت کالای نهایی در دامنه ۳۰- ۶۰ درصد، میتواند افزایش یابد.
شعار سال: فروشندگان کالا سعی میکنند با شعارهای تبلیغاتی مردم را ترغیب به خرید بیشتر کالاهای خود کنند. این اتفاق حتی بین کارخانه دارها نیز رونق گرفته است. اما با کمی دقت و حساب سر انگشتی میتوان دریافت که کارخانهها و تولیدکنندهها برای فروش محصولات خود از جیب مردم خرج میکنند. یعنی از همان ابتدا قیمت روی کالا را بالا و با سود زیاد در نظر میگیرند تا فروشگاهها را به خرید بیشتر به شرط دریافت هدیه ترغیب کنند.
گزارش ویدیویی زیر در این رابطه را ببینید:
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۸۶۵۸۰، www.entekhab.ir